A húsz éve alapított szakszervezet ünnepi állománygyűlésén 204 küldött képviselte a 4318 aktív és a mintegy 600 nyugdíjas tagot. Kajsza Zoltán, a szervezet elnöke arról beszélt: a nehéz húsz évet maga mögött tudó HTFSZ ma a tűzoltóság legerősebb szakszervezete. Kónya Péter, a Fegyveres és Rendvédelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetségének elnöke a várható megszorítások kapcsán az összefogás szükségességét hangsúlyozta. Hócza György, a szakszervezet ügyvivője az MTI-nek elmondta: a küldöttgyűlés következő két napján az elmaradt túlórapénzek kérdése lesz a fő téma. Mint kifejtette, 81 városban zajlanak az egész tagságot érintő perek, de hiába várnak a jogegységi döntésre, „nincs az a független bíróság, amelyik ma meg meri hozni a döntést ebben az ügyben”.
Az MNO korábban beszámolt róla: a tűzoltók 24/48 órás munkarendben dolgoznak, amely azt jelenti, hogy 24 órát szolgálatban töltenek, majd 48 órát pihenéssel. Könnyű kiszámolni, hogy hetente legalább két teljes napot – 48 órát – töltenek a munkahelyükön, de minden harmadik héten ez három teljes napot, vagyis 72 órát jelent. Ezzel ellentétben heti 40 órát fizetnek ki nekik.
A szakszervezet álláspontja szerint elavult az alkotmány, amelynek értelmében alkotmányellenes, ha a tűzoltók tüntetéssel is harcolnak a jogaikért ebben az ügyben. Arról, hogy szerveznek-e demonstrációt, a küldöttgyűlés dönt.
A tűzoltók túlórapénzével kapcsolatos perben eddig Szombathelyen született jogerős ítélet, a döntés értelmében az érintett önkormányzatnak kellett kifizetnie a pénzt. A szakszervezet szerint azt a költségvetésnek kellene állnia. Hócza György az MTI kérdésére válaszolva mintegy 10 milliárd forintra becsülte azt a követelést, amely a tűzoltóknak túlórapénzként a heti 48 órán felüli munkáért jár. A szakszervezet harcol azért is, hogy ne 48 órás, hanem – miként az EU-ban máshol – 40 órás legyen a tűzoltók elismert heti munkaideje, mégpedig visszamenően, az ország uniós csatlakozásától kezdve. Ez alapján további mintegy 16-18 milliárd forint túlórapénzt követelnek a tűzoltók – tette hozzá.
Közölte azt is, hogy a HTFSZ a közelmúltban bevizsgáltatta a Mercedes Atego tűzoltóautókat egy független minősítő céggel, amely azt állapította meg: a gépjármű nem alkalmas arra, hogy tűzoltóautóként üzemeltessék őket. A Mercedes cég ezt nem ismerte el és maga is vizsgálatokba kezdett – mondta az ügyvivő. Hócza György kifejtette: a magyar tűzoltósághoz 16 ilyen gépjármű került öt évvel ezelőtt, s ezek a tapasztalatok szerint 40 kilométeres óránkénti sebesség felett borulékonyak a magyar utakon. Hasonló gondokról számolt be a gépjárműtípussal kapcsolatban a horvát szövetséges szervezet is – mondta, utalva arra: az említett gond miatt két halálos kimenetelű baleset is történt az elmúlt években.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.