Kerékpárkölcsönző- rendszert terveznek a fővárosban

Közösségi kerékpárkölcsönző-rendszer kialakítását tervezi döntően európai uniós forrásból a fővárosi önkormányzat – közölte Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója.

MNO
2009. 04. 06. 11:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint elmondta, a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn támogatta azt, hogy EU-s pályázatot készítsenek, s a jövő hónapban a Fővárosi Közgyűlés elé kerüljön az elképzelés. A kabinet elé benyújtott javaslat szerint párizsi vagy bécsi mintára úgynevezett kötött gyűjtésű rendszert alakítanának ki Budapesten. Ennek keretében a kerékpárokat előre telepített dokkoló állomásokról vihetnék el, s itt is adhatnák le azokat.

A rendszer bevezetéséhez 800-1200 kerékpárral és átlagosan 300-600 méterenként elhelyezett dokkoló állomásokkal számolnak a szakemberek, kezdetben a belső városrészeken – jegyezte meg az igazgató. Hozzátette, hogy a rendszer használata a lopások és rongálások megelőzése érdekében előzetes regisztrációt igényelne. A külföldi tapasztalatok alapján a díjrendszer két részből állna: egy alacsony, éves előfizetési díjból és egy használat alapú útdíjból. A szolgáltatást az első fél vagy egy órában ingyen lehetne igénybe venni, azt követően időarányosan emelkedő díjakkal ösztönöznék a biciklik gyors „forgását”. Az előzetes tanulmány szerint a rendszer költségigénye 1,2 milliárd forint lenne, ebből mintegy 200 millió forintot önrészként kellene biztosítania a fővárosnak.

Az MTI információi szerint Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes az általa jegyzett anyagban a rendszer minimális működési felületeként 6 négyzetkilométert jelölt meg. Ez a Nagykörút és a Duna által határolt területet jelentené, kiegészítve a Szabadság híd és a Petőfi híd közti budai Duna-parti sávval, valamint a margitszigeti bejáróval. A mintegy 23 négyzetkilométeres maximális terület Pesten nagyjából a Hungária körút vonaláig, a budai oldalon pedig a Margit körútig és a Bartók Béla útig húzódna.

A főpolgármester-helyettes javaslatában jogi lépéseket szorgalmaz ahhoz, hogy a közösségi kerékpárkölcsönző-rendszert közszolgáltatássá nyilvánítsák. Kitért arra is: ha a közgyűlés a jövő hónapban dönt a projekt támogatásáról, akkor a rendszer a jövő év második felében valósulna meg. Megjegyezte, hogy a szűk határidők, illetve praktikus – időjárási – okok miatt célszerű lenne a rendszert 2011 tavaszán útjára indítani.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.