A 2007 végén született kormányrendelet – egyebek mellett a sebességtúllépésre, a vasúti átjárón történő tiltott áthaladásra, a forgalomirányító jelzőlámpa tiltott jelzésére történő áthaladásra, a leállósávban történő haladásra – szab ki bírságot a jármű üzemeltetőjére. A módosítás kategorikusan kimondja: méltányosságból nem engedhető el és nem csökkenthető a bírság. Jelenleg a bírsággal kapcsolatos eljárásokat – több megyére kiterjedően – a rendeletben kijelölt megyei rendőrkapitányok folytatják le első fokon, másodfokon pedig az országos rendőrfőkapitány jár el. Jövő év első napjától első fokon a budapesti VI. kerületi rendőrkapitány, míg másodfokon továbbra is az országos rendőrfőkapitány jár el.
A módosítás előírja, hogy az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és a közút kezelője megállapodásban rögzíti, a bírságot hogyan osztják meg egymás között. Az ORFK-nál maradó rész a rendőrség közlekedésrendészeti feladatainak ellátásához szükséges eszközök beszerzésére, illetve a szabálysértésekkel kapcsolatos költségekre fordítható. A módosítás arról is szól, hogy ha a közút kezelője közreműködőt vesz igénybe a fénykép készítéséhez, akkor miképpen kell ellenőriznie a munkáját.
Május 2-tól változik a rendelet melléklete, amely a sebességtúllépés esetén fizetendő bírságokat tartalmazza. Jelenleg a túllépés százalékához rendeli a kormány a bírságot, a jövőben ez is konkrét kilométer/órában lesz megszabva. Például ha 50 km/h alatti a maximális sebesség, és azt valaki 15-25 kilométer/órával túllépi, akkor a bírság 30 ezer forint. Ha a túllépés 75 km/h feletti, akkor viszont már 300 ezer forintot kell fizetni. Autópályán a 20-35 kilométer/órás sebességtúllépés bírsága 30 ezer, a 110 km/h felettié pedig 300 ezer forint.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.