Az Utazó kiskövet szerint az Alfa Busz Kft. és a belga Van Hool az a két cég, amely részvételi szándékát jelezte a tenderen. Szilágyi Károly csak a Van Hool részvételét tudta megerősíteni. A szóvivő elmondta, hogy a BKV által kiírt pályázat értelmében a cég mintegy negyven darab alacsony padlós városi buszt vásárolna egymilliárd forint értékben. A kikötés az volt, hogy a buszok nem lehetnek idősebbek 10 évnél.
A jelentkező cégek konkrét ajánlatot még nem tettek, a BKV előbb megvizsgálja a részvételi szándékukat jelző vállalatokat, ezután kezdődik a versenyeztetés – részletezte a szóvivő. A belga Van Hool – korábbi ajánlata szerint – összesen 32 darab AG 300-as nyolcéves csuklós buszt adna, darabját húszmillió forintért. Ezek a buszok 300 ezer kilométert futottak, míg a BKV Volvo buszai három év alatt tettek meg 500 ezer kilométert – tette hozzá Szilágyi Károly. Ha minden a tervek szerint halad, akkor májusban kezdődhet az új buszok szállítása – mondta a szóvivő.
Mint ismert, a BKV korábbi, használt buszok vásárlására kiírt tenderét azért vonták vissza, mert kiderült, Antal Attila, a közlekedési vállalat akkori vezetőjének fia az Alfa Busz alvállalkozója volt. A BKV felügyelőbizottsága végül nem állapított meg összeférhetetlenséget, arra hivatkozva, hogy nem született szerződés a két cég között. Antal Attila az ügy vizsgálata alatt egészségügyi okokra hivatkozva adta be felmondását. Az Alfa Busztól egyébként jelenleg is bérel járműveket a BKV.
(mti, MNO)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.