Kovácsy Zsombor, az EBF elnöke a pénteki, az indikátorrendszert bemutató sajtótájékoztatón elmondta: a felügyelet célja az volt az intézmények tevékenységét bemutató rendszerrel, hogy a betegek tájékozottabbak legyenek, de segítség ez a kórházaknak is, hiszen ez alapján lehetőségük van az egyéni minőségfejlesztésre. Kiss Norbert főosztályvezető arról számolt be, hogy tavaly ősszel és március elején kérdőíves felmérést küldtek ki a kórházaknak – kitöltésük nem volt kötelező -, és a válaszokból állították össze a rendszert. A kórházak 74 (ez 113 intézményt jelent), a szakrendelők 45 százaléka válaszolt.
A főosztályvezető elmondta azt is, hogy a rendszer több százezer adatot tartalmaz, ezek alapján állították össze a 675 mutatót. Kiss Norbert hozzátette: a felügyelet továbbra is tart helyszíni vizsgálatokat az egyes intézményeknél. Kovácsy Zsombor elmondta, azon intézményeket is felkeresik, amelyek semmilyen adatot nem küldtek, de az igazi kontrollt a nyilvánosság fogja adni.
Kovácsy Zsombor kitért arra, hogy az EBF telefonos ügyfélszolgálatán is segítenek azoknak, akiknek nincs internet-hozzáférésük. Kérdésre válaszolva hozzátette: óriásiak az intézmények közötti különbségek. Nem lehet azt mondani, hogy a fővárosban jobb a helyzet, mint például egy hátrányosabb régió kórházában. „Ilyenből (kórház) is van jó is, rossz is, olyanból is van jó is, rossz is” – fogalmazott. Bármilyen finanszírozási környezetben, bármilyen kórházválasztási lehetőség mellett fontos, hogy a betegek tisztában legyenek azzal, mi vár rájuk – válaszolta arra a kérdésre, hogy hiába dönti el a beteg, melyik kórházba menne, ha a területi ellátási kötelezettség miatt esetleg az adott intézmény nem fogadja.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.