A munkanélküliségtől és a kilátástalanságtól félnek a fiatalok

Mind rosszabbnak érzik saját kilátásaikat és az ország helyzetét a magyar fiatalok az Ifjúság 2008 gyorsjelentés szerint, amelyet a Népszabadság keddi számában ismertet. A felmérés alapján a fiatalok négy éve még a drogok terjedését tartották a legsúlyosabb problémának, most viszont a munkanélküliséget és a kilátástalanságot.

MNO
2009. 06. 16. 5:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jelentés készítői, a Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet kutatói nyolcezer 15 és 29 év közötti fiatalt kérdeztek körülményeikről, terveikről, életmódjukról, a politikához való viszonyukról. A vizsgálatot 2000 és 2004 után harmadszor készítették el. A Népszabadság ismertetése szerint a legszembetűnőbb változás az életszínvonal, a gazdasági helyzet megítélésében következett be 2000-hez, illetve 2004-hez képest. Arra a kérdésre, hogy szerintük hogyan alakult az utóbbi tíz évben az emberek életszínvonala, 2004-ben a megkérdezettek 55 százaléka mondta, hogy romlott, 2008-ban már 80 százalék.

Az ország gazdasági helyzetéről 2004-ben a fiatalok fele állította, hogy romlott, 2008-ban 84 százalék. Saját családjuk anyagi helyzetéről 2004-ben 36 százalék mondta, hogy romlott, tavaly pedig 62 százalék. Ami a politikát illeti, a 2000-re és 2004-re jellemző általános érdektelenség megmaradt: a felmérés szerint a válaszadók mindössze 9 százalékát érdekli intenzíven, 30 százalékát közepesen a politika, 60 százalék pedig azt mondta, nem foglalkoztatják különösebben a politikai történések – olvasható a Népszabadságban.

(MTI/Népszabadság)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.