Bemutató buszozás az új alagútban

Kedden megindult a buszos közlekedés az épülő M6-os autópálya egyik Bátaszék közeli szakaszán, igaz, csak néhány percre. A sztrádaépítők ugyanis a „nyitott kapuk" napján lehetőséget adtak a bátaszékieknek, hogy megnézzék, miként folynak a munkák a leendő autópályán.

MNO
2009. 06. 23. 20:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csoportot különbusszal vitték a helyszínre, ahol a négy alagút közül a másodikon, a B-jelű félhomályán már áthajthatott a tömegközlekedési eszköz. Az érdeklődőket Rakita András főmérnök kalauzolta, aki egyebek mellett elmondta: a 386 méter hosszú B-jelű alagút belső héjszerkezete elkészült. Az A-jelű alagút beomlott részén a felszíni megerősítő munkák már elkészültek. Az 1331méter hosszú műtárgy egyik járatát augusztusra szeretnék átfúrni és ott is megkezdeni a belső héj építését. A kirándulás két fő témája az alagútomlás volt, illetve az, hogy az alagút, vagy a bevágás lett volna-e jobb megoldás.

Rakita András előbbivel kapcsolatban egyebek mellett azt mondta: sokszor mondják, hogy lösztalajban nem tanácsos alagutat fúrni. Ehhez képest a löszben fekvő B, a C, és a D. jelű alagutak fúrásánál nem volt probléma, csak az A-jelűnél, amely viszont nem tisztán löszben van. A bevágás kontra alagút vitát érintően a szakember azt mondta: ha nincs alagút, akkor 120-160 méter széles, mély bevágásokat kellett volna készíteni, és az onnan kitermelt 8-12 millió köbméter földet elhelyezni a közelben. A tervezők a költségek, továbbá környezetvédelmi, termőföldvédelmi és számos egyéb szempont alapján mérlegelve döntöttek az alagutak mellett.

A nyitott kapuk napján résztvevő civilek zömének egyébként tetszett az, amit az építkezésen láttak.

(teol.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.