KDNP: miért passzolták el az értékes hálókocsikat?

A MÁV-Start több milliárd forint értékű, tíz hálókocsijának tisztázatlan körülmények közötti holland kézre kerülését tette szóvá hétfői sajtótájékoztatóján Molnár Béla. A kereszténydemokrata képviselő szerint a tíz hálókocsi ismeretlen indokok és ismeretlen szerződés alapján került egy holland céghez.

MNO
2009. 06. 15. 9:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az üzletről szóló német nyelvű szerződést még a jogászi szakvélemény elkészülte előtt Jenei Dénes írta alá a MÁV-Start képviseletében – mondta el az ellenzéki képviselő. Az érintett hálókocsikat 1985-ben építették, a vasúti forgalomban középkorú járműnek számítanak. Könyv szerinti értékük 23 millió forint körül van darabonként, de a használati értékük ennél jóval magasabb, jelenleg egy ilyen kocsi beszerzése 250-350 millió forint körül van.

Molnár Béla elmondta, hogy a holland cég mára felszámolás alá került, és a biztos a rendelkezésére álló iratok alapján lefoglalta a MÁV-hálókocsikat is, melyek összértéke becslések szerint eléri a 2-3 milliárd forintot. Ezek a hálókocsik a nyári menetrendben Marosvásárhely–Brassó, Theszaloníki és Split vonalakon közlekedtek, így nem tudni, most itt milyen hálókocsikat állítanak be.

A holland biztos kölcsönadná a kocsikat a MÁV-Startnak, azzal a feltétellel, hogy kérésre azonnal vissza kell őket vinni Hollandiába – jegyezte meg a képviselő, aki szerint a hálókocsikat akár végleg elveszítheti a vasúttársaság. A kereszténydemokrata politikus elmondta, a szerződést nem látták, információik szerint Tömpe István üzleti vezérigazgató-helyettes begyűjtötte a papírokat, és egy páncélszekrénybe zárta azokat.

Molnár Béla szerint felmerül a kérdés, hogy egy értékesítési vezető hogyan írhat alá egy ilyen szerződést úgy, hogy a jogászok véleményét meg sem várja, tartalmát pedig nem ismeri. Hogy lehet ilyen struktúrát létrehozni, miért nem működik az ellenőrzés, miközben a MÁV egy olyan centralizált csoport képét mutatja, ahol még „egy radírt sem lehet beszerezni a vezérigazgató egyetértése nélkül?” – sorolta kérdéseit.

A kereszténydemokrata politikus szerint járatritkítások helyett az ilyen és ehhez hasonló ügyekből adódó veszteségeket kellene elkerülni. „El a kezekkel a vonatoktól, tiszta, átlátható vasúti közlekedésre van szükség!” – szólította fel a kormányt Molnár Béla.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.