Az üzletről szóló német nyelvű szerződést még a jogászi szakvélemény elkészülte előtt Jenei Dénes írta alá a MÁV-Start képviseletében – mondta el az ellenzéki képviselő. Az érintett hálókocsikat 1985-ben építették, a vasúti forgalomban középkorú járműnek számítanak. Könyv szerinti értékük 23 millió forint körül van darabonként, de a használati értékük ennél jóval magasabb, jelenleg egy ilyen kocsi beszerzése 250-350 millió forint körül van.
Molnár Béla elmondta, hogy a holland cég mára felszámolás alá került, és a biztos a rendelkezésére álló iratok alapján lefoglalta a MÁV-hálókocsikat is, melyek összértéke becslések szerint eléri a 2-3 milliárd forintot. Ezek a hálókocsik a nyári menetrendben Marosvásárhely–Brassó, Theszaloníki és Split vonalakon közlekedtek, így nem tudni, most itt milyen hálókocsikat állítanak be.
A holland biztos kölcsönadná a kocsikat a MÁV-Startnak, azzal a feltétellel, hogy kérésre azonnal vissza kell őket vinni Hollandiába – jegyezte meg a képviselő, aki szerint a hálókocsikat akár végleg elveszítheti a vasúttársaság. A kereszténydemokrata politikus elmondta, a szerződést nem látták, információik szerint Tömpe István üzleti vezérigazgató-helyettes begyűjtötte a papírokat, és egy páncélszekrénybe zárta azokat.
Molnár Béla szerint felmerül a kérdés, hogy egy értékesítési vezető hogyan írhat alá egy ilyen szerződést úgy, hogy a jogászok véleményét meg sem várja, tartalmát pedig nem ismeri. Hogy lehet ilyen struktúrát létrehozni, miért nem működik az ellenőrzés, miközben a MÁV egy olyan centralizált csoport képét mutatja, ahol még „egy radírt sem lehet beszerezni a vezérigazgató egyetértése nélkül?” – sorolta kérdéseit.
A kereszténydemokrata politikus szerint járatritkítások helyett az ilyen és ehhez hasonló ügyekből adódó veszteségeket kellene elkerülni. „El a kezekkel a vonatoktól, tiszta, átlátható vasúti közlekedésre van szükség!” – szólította fel a kormányt Molnár Béla.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.