Elsősorban a hétköznapi ügyekben elakadt családokat kívánják segíteni. Felvilágosítást tudnak adni például a családi pótlék igénylésével, a lakástámogatási rendszerrel, vagy a tankönyvtámogatás érvényesítésével kapcsolatosan – mondta Szombathy Márta, hozzátéve: céljuk, hogy a tudatos ügyintézésre rávezessék a családokat és elősegítsék az elektronikus ügyintézést. Mint fogalmazott, tanácsot nem adnak, nem intéznek el senki helyett ügyet. „Kiskaput nem tudunk mutatni, az ügyfélkapun viszont bárkit átsegítünk.”
Az ügyfélszolgálat munkatársai jogszabályok alapján, „emberi hangon” tájékoztatnak – jegyezte meg Szombathy Márta. Közölte, az ügyfélszolgálat az ország egész területéről helyi tarifával hívható kék számon érhető el. Az egyesület tagjai számára működik egy ingyenesen hívható szám is.
A szolgáltatás előzményeiről szólva elmondta, februárban született döntés arról, hogy az eddigi „civil, spontán és esetleges segítségnyújtást intézményesítsék, és legyen egy mai kor követelményeinek megfelelő tájékoztató szolgálat”. A működtetésről Szombathy Márta elmondta, a tájékoztató ügyfélszolgálatot mint szolgáltatást szeretnék fenntarthatóvá tenni. Olyan társadalmi rétegekhez juthatnak el, akik esetleg a központi tájékoztatásból kiesnek, vagy nem jutnak hozzá – jegyezte meg. A program a Miniszterelnöki Hivatal támogatásával, az eMagyarország Program keretében valósult meg.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.