A múlt hét végéig a módosítás tartalmazott minden olyan elemet, amely biztosította volna a kerékpárosok biztonságos közlekedését, a kerékpározás fejlődését, de mára ezeket már nem tartalmazza. Ezért azt vissza kellene utalni a közlekedési tárcának, ahol szakmai egyeztetéseket követően elkészítenék az új módosító javaslatot – mondta László János. Hozzátette: a mostani közlekedési szabályokban az a szemlélet érvényesül, hogy a kerékpáros zavarja a közlekedést az úton. Kifejtette: „kőkorszaki gondoldást” sugall a KRESZ azon mondata, hogy a kerékpárosoknak szorosan a járda mellett kell közlekedniük. Ez életveszélyes – jegyezte meg. Ezt a közlekedési minisztérium egyetértésével kivették a KRESZ tervezetéből, most nem tudni, hogy milyen okból újra visszakerült – közölte.
Ugyanígy kikerült a javaslatból az előretolt felálló, amely lehetővé tenné a kerékpárosoknak, hogy a sorok között előre guruljanak az autók között és előbb tudjon elindulni a kereszteződésből. Ez ma nem alkalmazható a KRESZ-ben, mert bizonyos méretű kerékpársávhoz kötik, amiből alig van az országban – fűzte hozzá. László János hangsúlyozta: a Kerékpárosklub – amennyiben az ügy visszakerül a szakminisztériumhoz – mindenben együttműködik majd a tárcával.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.