Harminc vonalra és sok ezer vasutasra nincs szüksége a kormánynak

Beigazolódott, hogy nem alaptalan a VDSZSZ Szolidaritás hétfői sztrájkja, mivel harminc vonal már nem szerepel a Miniszterelnöki Hivatal által véglegesített 2009/2010. évi menetrendtervezetben – áll a szervezet közleményében.

MNO
2009. 10. 18. 13:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakszervezet elfogadhatatlannak tartja, hogy a kormány „ilyen gátlástalanul” szegi meg saját képviselője és a VDSZSZ között április 24-én létrejött megállapodását. A dokumentum ugyanis egyértelműen rögzíti, hogy a döntések meghozatala előtt kell érdemi tárgyalást folytatni a szakszervezetekkel.

Kifogást emeltek az ellen is, hogy a MÁV menedzsmentjétől származó információik szerint mintegy ötezer pályavasúti dolgozó – többségében forgalmi szolgálattevők, váltókezelők és kocsirendezők – leépítésére készül a vasúttársaság.

Azok közül, akiknek megmarad a munkahelye, a MÁV-Gépészet Zrt-nél és MÁV-Trakció Zrt-nél dolgozók a menetkedvezményüket is elvesztik, mivel az anyacég és a leányvállalatok közötti többségi tulajdonosi viszony a Pályavasút január elsejei Nemzeti Vagyonkezelőhöz való átszervezésével megszűnik.

A VDSZSZ Szolidaritás ezek miatt október 19-én üzemkezdettől folytatja határozatlan idejű gördülősztrájkját.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.