Óriási összegeket kapnak a költségvetésből a legnagyobb közvélemény-kutató társaságok: csak idén a Medián 370 millió, a Szonda-Ipsos 315 millió forintos megbízáshoz jutott. A Hír TV riportere egy belső informátor segítségével kezdett vizsgálódni. Volt olyan politikakutatási felmérés, amelyet januártól márciusig egy állandó csapat készített el, s bár a következő két hónapban nem dolgoztattak velük, az őket foglalkoztató társaság elemzéséről mégis jelent meg publikáció. Az adásban elhangzik: bevett gyakorlat a kérdezőbiztosoknál, hogy otthon töltik ki a kérdőíveket. Súlyos problémák lehetnek a cégek foglalkoztatási szokásaival is.
A társaságok nem vesznek fel kérdezőbiztosokat, hanem alvállalkozókon keresztül – ők az úgynevezett instruktorok – adnak nekik feladatot. A kérdezőbiztosokat, amennyiben nem számlaképesek, feketén, öt-tizenöt százalék levonásával foglalkoztatják. A Hír TV munkatársa maga is jelentkezett hét cégnél piackutató munkára, a „teszten” hat cég elbukott. A legtöbb helyen feketén foglalkoztattak volna bennünket – hangzott el a műsorban. A Mediánhoz köthető felmérésekben résztvevőknek öt százalékért, a Szondához köthető kutatásokon dolgozóknak tíz százalékért tudnak számlázni. Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke szakmai egyeztetést kezdeményezett, hogy tisztázzák a cégek működésével kapcsolatos problémákat.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.