Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke az MTI-nek elmondta, hogy a szolgálatban lévő vasutasok többsége támogatja a sztrájkot. A vasutas szakszervezetek változatlanul azt követelik, hogy a kormány vonja vissza a mellékvonalak bezárásával kapcsolatos tervezett intézkedéseit és haladéktalanul kezdődjenek meg a tárgyalások egy hosszú távú közlekedéspolitikai koncepcióról.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy a munkabeszüntetés néhány száz vonatot érint, ezek az állomásokon várakoznak. Az alapszolgáltatásokat a szakszervezetek biztosítják, a vonatokat fűtik, s a szomszéd állomásokra is eljuttatják a szerelvényeket.
Transzparens a vágányok között
Megállt a forgalom a budapesti Keleti pályaudvaron, miután kedden 10 órakor megkezdte két órás figyelmeztető sztrájkját a Vasutasok Szakszervezete. Az MTI helyszíni tudósítójának tapasztalatai alapján csak egy vonat indulása szerepel a tájékoztatón, míg a berlini nemzetközi járat 150 perces késéssel indul. A pályaudvaron egyetlen vonat érkezését sem jelezték. A Keleti pályaudvaron viszonylag sok utas vár a sztrájk befejezésére, míg néhány vasutas „sztrájk” feliratú transzparenseket helyezett ki a vágányok közé.
A pénztárosok sem dolgoznak
A miskolci Tiszai pályaudvar a következő két órában nem indít és nem fogad szerelvényeket a sztrájk ideje alatt – mondta Cseh Béla Zoltán, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) területi vezető ügyvivője az MTI-nek kedden. A Tiszai pályaudvaron mindössze egy-két utas tartózkodik, vélhetően már korábban értesültek a sztrájk időpontjáról – jelentette ki a szakszervezeti vezető. Hozzátette, a korábbi sztrájkokhoz hasonlóan jelenleg is a kocsivizsgálók 100 százalékosan sztrájkolnak, illetve a műhelyben dolgozó gépészek nagy része sem vette fel a munkát. A pályafenntartást és a karbantartást végző dolgozók egy része is csatlakozott a munkabeszüntetéshez, valamint a személyi pénztárosok sem dolgoznak a következő két órában – mondta.
(MTI)