Az MSZP frakcióvezetője hétfőn este az MTI-nek nyilatkozva közölte: nem borult fel az egyeztetés mechanizmusa, az MSZP-frakció ugyanis a kormánnyal abban állapodott meg, hogy a szárnyvonalak bezárásán túl további átalakítások szükségesek, amelyeket összesen hat pontban foglaltak össze. Erről az öt pontról is folyik az egyeztetés – hangsúlyozta a politikus. A hatpontos sorrend első helyén a közlekedési társaság „vízfejének” megszüntetése áll, ezt a szerződések felülvizsgálata, az ingatlanvagyon áttekintése, a tarifa-, illetve a kedvezményrendszer felülvizsgálata követi, és a legutolsó a sorban a mellékvonalak bezárása.
Mesterházy felhívta a figyelmet arra, hogy egyedül a mellékvonalaknál volt egy időbeli korlát, ami a menetrend kihirdetése miatt volt szorító, de a többi kérdésben is folyik az egyeztetés, hiszen a negyvenmilliárd forint megtakarítását a hat pont végrehajtásával lehet elérni. Abban maradtunk a kormánnyal, annyi egyeztetést tartanak, amennyi szükséges ahhoz, hogy politikai, szakmai kompromisszumok mentén el lehessen dönteni ezeket a kérdéseket – közölte a frakcióvezető. Hozzátette: jövő héten arról kell döntenie a frakciónak, hogy ha marad vitás kérdés, akkor azt hogyan kívánja rendezni a vasúti közlekedésről szóló törvénymódosításban. A frakcióvezető azt mondta, a 2010-es költségvetés elfogadását nem érinti a közösségi közlekedés átalakítása, két külön szavazásról van szó.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.