A kedvezmények tételes „felülvizsgálatát” pedzegeti Antali

Közmegegyezés van arról, hogy szükséges a közösségi közlekedés rendszerének átalakítása, mert nem tartható, hogy egyre több pénzért egyre rosszabb szolgáltatást kapjanak az utazók – közölte Antali Károly, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium kormánybiztosa csütörtökön Szegeden. • Fónagy: A vonalbezárások tisztán politikai okokból történnek + Videó • Fónagy: Komoly károkat okoz a kormány vasútról hozott döntése

MNO
2009. 11. 19. 14:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarországi vonalsűrűség – figyelembe véve a vasúti és az autóbusz-hálózatot – messze az uniós átlag fölött van, a járatok kihasználtsága azonban az egyik legrosszabb – mondta a helyközi közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos a Regionalizmus és közösségi közlekedés című kétnapos nemzetközi konferencia nyitóelőadásán. Ezen a területen tehát jelentős kapacitástöbblet van, amelyet csökkenteni kell, ez azonban nem jelentheti az ellátási kötelezettség megsértését – fogalmazott a kormánybiztos.

Antali Károly elmondta: nem sikerült elérni a szakmailag szükségesnek vélt méretcsökkentést azzal, hogy a személyszállítást egyes vasúti szárnyvonalakon szüneteltetik. Az eredetileg tervezett 59 vonalszakasz – mintegy 2900 kilométert érintő – szűkítése helyett csupán 29 szakaszon, 1019 kilométeren fog szünetelni a személyszállítás. Hozzátette: ez a döntés azonban nem szakmai és nem környezetvédelmi megfontolások alapján született, s a várható megtakarítás is a tervezett 17 milliárd forint helyett 6 milliárd forint lesz. A szakember fontos feladatnak nevezte a menetdíjkedvezmény-rendszer átalakítását, a kedvezmények tételes és a támogatások mértékét is érintő felülvizsgálatát.

A helyközi közösségi közlekedés finanszírozásában jelenleg 70 százalékos az állami részvétel. A cél, hogy a személyszállítással foglalkozó cégek bevételük felét ne az államtól kapják – mondta. Az átlátható helyzet megteremtése érdekében minden szolgáltatónál legkésőbb 2010. február 28-ig be kell vezetni a regisztrációs jegyet, amellyel nyomon követhetők lesznek az ingyenes utazások – közölte Antali Károly.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.