A kedvezmények tételes „felülvizsgálatát” pedzegeti Antali

Közmegegyezés van arról, hogy szükséges a közösségi közlekedés rendszerének átalakítása, mert nem tartható, hogy egyre több pénzért egyre rosszabb szolgáltatást kapjanak az utazók – közölte Antali Károly, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium kormánybiztosa csütörtökön Szegeden. • Fónagy: A vonalbezárások tisztán politikai okokból történnek + Videó • Fónagy: Komoly károkat okoz a kormány vasútról hozott döntése

MNO
2009. 11. 19. 14:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarországi vonalsűrűség – figyelembe véve a vasúti és az autóbusz-hálózatot – messze az uniós átlag fölött van, a járatok kihasználtsága azonban az egyik legrosszabb – mondta a helyközi közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos a Regionalizmus és közösségi közlekedés című kétnapos nemzetközi konferencia nyitóelőadásán. Ezen a területen tehát jelentős kapacitástöbblet van, amelyet csökkenteni kell, ez azonban nem jelentheti az ellátási kötelezettség megsértését – fogalmazott a kormánybiztos.

Antali Károly elmondta: nem sikerült elérni a szakmailag szükségesnek vélt méretcsökkentést azzal, hogy a személyszállítást egyes vasúti szárnyvonalakon szüneteltetik. Az eredetileg tervezett 59 vonalszakasz – mintegy 2900 kilométert érintő – szűkítése helyett csupán 29 szakaszon, 1019 kilométeren fog szünetelni a személyszállítás. Hozzátette: ez a döntés azonban nem szakmai és nem környezetvédelmi megfontolások alapján született, s a várható megtakarítás is a tervezett 17 milliárd forint helyett 6 milliárd forint lesz. A szakember fontos feladatnak nevezte a menetdíjkedvezmény-rendszer átalakítását, a kedvezmények tételes és a támogatások mértékét is érintő felülvizsgálatát.

A helyközi közösségi közlekedés finanszírozásában jelenleg 70 százalékos az állami részvétel. A cél, hogy a személyszállítással foglalkozó cégek bevételük felét ne az államtól kapják – mondta. Az átlátható helyzet megteremtése érdekében minden szolgáltatónál legkésőbb 2010. február 28-ig be kell vezetni a regisztrációs jegyet, amellyel nyomon követhetők lesznek az ingyenes utazások – közölte Antali Károly.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.