Folyik az integrált ügyfélszolgálati rendszer finomhangolása

Megszületett a döntés a januártól induló kormányhivatali rendszerről és a hozzá kapcsolódó kormányablakos, integrált ügyfélszolgálati irodákról. Jelenleg a rendszer finomhangolása folyik – mondta Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter a Duna Televíziónak adott vasárnap esti nyilatkozatában. • Navracsics: 300-400 ezer honosítási kérelemre lehet számítani

MNO
2010. 09. 06. 8:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A változások szerinte a polgárok érdekeit szolgálják, megjegyezte ugyanakkor: a bürokrácia leépítésére nem egyedüli eszköz a létszámcsökkentés, számos más lehetőség is van. A szerdai döntés után folyik a finomhangolása a januártól induló új, kormányablakos, integrált ügyfélszolgálati rendszernek. Ez azt jelenti: most egyeztetik, melyik minisztériumnak milyen kötelezettsége adódik abból kifolyólag, hogy 2011. január 1-jétől az integrált irodákban majdnem minden dekoncentrált államigazgatási szerv ügyeit egy helyen intézhessék az állampolgárok. Jelenleg a feladatok elosztása zajlik – nyilatkozta a Duna TV-nek Navracsics Tibor.

Három hónap van rá

A rendszer indulásakor a nagy esetszámú, gyakori, úgymond hétköznapi ügyeket szeretnék „beterelni” az új, integrált irodákba. Példaként a gyermekszületéssel vagy a házassággal kapcsolatos ügyintézést említette a miniszter. Jelezte: nagyon rövid idő, mindössze három hónap áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy kiképezzék az integrált hivatalok munkatársait, felépítsék az irodák tárgyi környezetét és megteremtsék a szükséges informatikai hátteret. Ez az oka annak, hogy eleinte a leggyakoribb ügytípusokat lehetne a kormányhivatalokban intézni.

A kormányzat tervei szerint az egyablakos rendszer január 1-jétől a megyei jogú városokban lesz elérhető. Egy évvel később, 2012. január 1-jétől jelennének meg a kormányablakok járási szinten, ami nagyjából a mostani kistérségi társulások központjait jelenti. A kormányzat célja, hogy az ügyeiket intéző állampolgároknak ne kelljen elutazniuk a megyeszékhelyre ahhoz, hogy hatékonyan intézhessék az államigazgatással kapcsolatos feladataikat – mondta a miniszter.

Az ügyfél a gazdája a közigazgatásnak

„Ma Magyarországon a hatósági ügyintézés és az ügyfélfogadási rendszer működése tömeges frusztráció forrása. Az emberek csalódottak, elkeseredettek. Ilyen értelemben képzésre is szükség van. Mindenkiben tudatosítani kell, aki a közigazgatásban dolgozik, hogy az ügyfél – mivel az adófizetők pénzéből élünk – a gazdája a közigazgatásnak. Szerintem a közigazgatásban teljes szigornak van helye, a legmagasabb szintű munkát kell elvárni ebben a szférában” – érvelt a tárcavezető.

Arra a kérdésre, hogy hány ember elbocsátásával járhatnak az átalakítások, így válaszolt: meg kell nézni, milyen feladatokat kell ellátnia a közigazgatásnak, csak ezt követően lehet megmondani, hány emberre van szükség a rendszerben. Hozzátette: a bürokrácia csökkentését el lehet érni például az eljárási szabályok egyszerűsítésével, hasonlóképpen azzal is, ha sikerül jól megoldani a kormányhivatalok és kormányablakok rendszerét, és az emberek azt érzik, könnyű ügyet intézniük. Nem csak leépítéssel lehet tehát fellépni a bürokrácia ellen, még számos más eszköz is rendelkezésre áll – jelentette ki a miniszter.

(dunatv.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.