Folyik az integrált ügyfélszolgálati rendszer finomhangolása

Megszületett a döntés a januártól induló kormányhivatali rendszerről és a hozzá kapcsolódó kormányablakos, integrált ügyfélszolgálati irodákról. Jelenleg a rendszer finomhangolása folyik – mondta Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter a Duna Televíziónak adott vasárnap esti nyilatkozatában. • Navracsics: 300-400 ezer honosítási kérelemre lehet számítani

MNO
2010. 09. 06. 8:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A változások szerinte a polgárok érdekeit szolgálják, megjegyezte ugyanakkor: a bürokrácia leépítésére nem egyedüli eszköz a létszámcsökkentés, számos más lehetőség is van. A szerdai döntés után folyik a finomhangolása a januártól induló új, kormányablakos, integrált ügyfélszolgálati rendszernek. Ez azt jelenti: most egyeztetik, melyik minisztériumnak milyen kötelezettsége adódik abból kifolyólag, hogy 2011. január 1-jétől az integrált irodákban majdnem minden dekoncentrált államigazgatási szerv ügyeit egy helyen intézhessék az állampolgárok. Jelenleg a feladatok elosztása zajlik – nyilatkozta a Duna TV-nek Navracsics Tibor.

Három hónap van rá

A rendszer indulásakor a nagy esetszámú, gyakori, úgymond hétköznapi ügyeket szeretnék „beterelni” az új, integrált irodákba. Példaként a gyermekszületéssel vagy a házassággal kapcsolatos ügyintézést említette a miniszter. Jelezte: nagyon rövid idő, mindössze három hónap áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy kiképezzék az integrált hivatalok munkatársait, felépítsék az irodák tárgyi környezetét és megteremtsék a szükséges informatikai hátteret. Ez az oka annak, hogy eleinte a leggyakoribb ügytípusokat lehetne a kormányhivatalokban intézni.

A kormányzat tervei szerint az egyablakos rendszer január 1-jétől a megyei jogú városokban lesz elérhető. Egy évvel később, 2012. január 1-jétől jelennének meg a kormányablakok járási szinten, ami nagyjából a mostani kistérségi társulások központjait jelenti. A kormányzat célja, hogy az ügyeiket intéző állampolgároknak ne kelljen elutazniuk a megyeszékhelyre ahhoz, hogy hatékonyan intézhessék az államigazgatással kapcsolatos feladataikat – mondta a miniszter.

Az ügyfél a gazdája a közigazgatásnak

„Ma Magyarországon a hatósági ügyintézés és az ügyfélfogadási rendszer működése tömeges frusztráció forrása. Az emberek csalódottak, elkeseredettek. Ilyen értelemben képzésre is szükség van. Mindenkiben tudatosítani kell, aki a közigazgatásban dolgozik, hogy az ügyfél – mivel az adófizetők pénzéből élünk – a gazdája a közigazgatásnak. Szerintem a közigazgatásban teljes szigornak van helye, a legmagasabb szintű munkát kell elvárni ebben a szférában” – érvelt a tárcavezető.

Arra a kérdésre, hogy hány ember elbocsátásával járhatnak az átalakítások, így válaszolt: meg kell nézni, milyen feladatokat kell ellátnia a közigazgatásnak, csak ezt követően lehet megmondani, hány emberre van szükség a rendszerben. Hozzátette: a bürokrácia csökkentését el lehet érni például az eljárási szabályok egyszerűsítésével, hasonlóképpen azzal is, ha sikerül jól megoldani a kormányhivatalok és kormányablakok rendszerét, és az emberek azt érzik, könnyű ügyet intézniük. Nem csak leépítéssel lehet tehát fellépni a bürokrácia ellen, még számos más eszköz is rendelkezésre áll – jelentette ki a miniszter.

(dunatv.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.