„A Neo FM megtéveszti a hallgatókat”

„Furcsállva olvastuk a Neo FM legfrissebb sajtóközleményét, amelyben egy bukott műsor megszűnésének kommunikációjában olyan kijelentéseket tesznek, hogy »Az elmúlt hónapok a két országos frekvencia fej fej melletti küzdelmét hozták, egyik szereplő sem tudott meghatározó, valóban piacvezető helyzetbe kerülni«” – olvasható Pakots Zsoltnak, a Class FM vezérigazgatójának levelében.

MNO
2010. 10. 07. 12:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pakots megmosolyogtatónak tartja az ilyen és ehhez hasonló sajtóközleményeket, hiszen a Ipsos-GFK hivatalos hallgatottsági mérései alapján a Neo FM állítása nem fedi a valóságot. A rádiók által elfogadott és hivatalosan használt 2010-es mérési adatok világosan megmutatják, hogy a Class FM a vezető országos kereskedelmi rádió, amely országosan, 2010. január-augusztus időszak adatait tekintve a 15+ korcsoportban 12 százalékkal, a 15-49-es sávban 21 százalékkal magasabb hallgatottsági adatokat produkált, mint a Neo FM.

A konkurencia állításával ellentétben a rádió egészére egyértelműen elmondható: meghatározó, a kereskedelmi rádiók versenyében valóban vezető helyzetben van a Class FM – olvasható a levélben. Kíváncsian várják, hogy az új tartalmi struktúrával milyen eredményeket ér el a Neo FM. „Bízunk benne, hogy a pályázatban vállalt közszolgálati kötelezettségeiknek továbbra is eleget tesznek és új struktúrájukban továbbra is megtartják a vállalt zene-szöveg arányt” – teszik hozzá.

A Class FM természetesen nem szándékozik változtatni az eddig jól bevált stratégiáján. Végezetül sajnálatát fejezi ki a Class FM afelett, hogy a Neo FM hasonló kis csúsztatásokkal megtévesztheti a hallgatókat és az olvasókat.

Kitörne a Neo FM

A Neo FM legutóbbi közleménye – amelyre a Class FM most reagált – arról szólt, hogy a nemrégiben elvégzett, éves alapkutatás eredményei alapján megkezdődött a műsorrend és a zenei kínálat finomhangolása az adónál. A közlemény szerint az alapkutatás számos kérdésre választ adott a rádiós piac állapota, a versenytárs rádiók képességei és a hallgatói szokások terén – így a Neo FM a továbbiakban még pontosabban szolgálhatja ki a hallgatói és hirdetői igényeket. A bevezetett változtatások célja, hogy a Neo FM kitörjön a 2010-es évre eddig jellemző hallgatottsági helyzetből. Az elmúlt hónapok a két országos frekvencia fej fej melletti küzdelmét hozták, egyik szereplő sem tudott meghatározó, valóban piacvezető helyzetbe kerülni – állította a Neo FM.

(MNO, vg.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.