EU-elnökség: új magyar országmárkát kell kialakítani

A 2011 első fél évében esedékes magyar uniós elnökség egyedülálló eszköz az „országmárka” formálására, a diplomáciai és a kommunikációs eredmények befolyásolják Magyarország megítélését az EU tagállamaiban – mondta Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár egy budapesti konferencián pénteken.• Országmárka – Liszt Ferencről ismer majd minket a világ• „Az elnökség idején Európa szolgálatára kell helyezni a hangsúlyt”• Az EU kibővítése a visegrádi csoport legfőbb feladata

MNO
2010. 10. 22. 12:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar uniós elnökség médiabeli megjelenítéséről rendezett konferencián az államtitkár kifejtette: Európában sok a nemzeti sztereotípia, és ezek az előítéletek sokszor feloldhatatlanok, együtt kell élni velük. Az országmárka felépítésében a kulturális tevékenység csak egy elem, a politikai kommunikáció is nagyon fontos – mutatott rá. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a magyar elnökség alatt megjeleníti az új magyar országmárka arculati és tartalmi elemeit, koordinálja az elnökséghez kapcsolódó magyarországi és külföldi kulturális eseményeket – ismertette tárcája feladatait Kovács Zoltán.

Mint hangsúlyozta, az egyik legfontosabb cél az elnökség idején a lakosság aktivizálása. A legkedvezőbb társadalmi fogadtatásért a kormánynak, a soros elnökségnek és az országmárka üzeneteinek összhangban kell állniuk egymással – emelte ki. Urkuti György, a Külügyminisztérium EU-elnökségi kommunikációs főosztályvezetője elmondta: a sikeres elnökséghez nagyon fontos, hogy a kormányzat emberei „egy hangon” kommunikáljanak, de arra nekik is figyelniük kell, hogy nem mindig a magyar álláspontot kell képviselniük, hanem a 27 uniós tagállam nevében beszélnek.

Az elnökség legfontosabb kommunikációs eszköze a hivatalos honlap lesz, ezt a Külügyminisztérium szerkeszti majd, és a weblapon a szakmai információk mellett „könnyedebb” témák is helyet kapnak több nyelven – ígérte. Hozzátette: emellett egységes arculatú hivatalos kiadványokkal is készülnek, a sajtónak pedig rendszeres tájékoztatókat szerveznek. Az elnökségi kommunikációnak mindenekelőtt gyorsnak, pontosnak, szakszerűnek és hitelesnek kell lennie – emelte ki. Simon Ernő, a Figyelő főszerkesztője elmondta: nem Brüsszelben dől el, hogy mennyire sikeres a magyar elnökség, hanem az unió polgárai ítélik majd azt meg, az ő kedvező véleményükért pedig sokat tehet az eredményes kormányzati kommunikáció.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.