EU-elnökség: új magyar országmárkát kell kialakítani

A 2011 első fél évében esedékes magyar uniós elnökség egyedülálló eszköz az „országmárka” formálására, a diplomáciai és a kommunikációs eredmények befolyásolják Magyarország megítélését az EU tagállamaiban – mondta Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár egy budapesti konferencián pénteken.• Országmárka – Liszt Ferencről ismer majd minket a világ• „Az elnökség idején Európa szolgálatára kell helyezni a hangsúlyt”• Az EU kibővítése a visegrádi csoport legfőbb feladata

MNO
2010. 10. 22. 12:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar uniós elnökség médiabeli megjelenítéséről rendezett konferencián az államtitkár kifejtette: Európában sok a nemzeti sztereotípia, és ezek az előítéletek sokszor feloldhatatlanok, együtt kell élni velük. Az országmárka felépítésében a kulturális tevékenység csak egy elem, a politikai kommunikáció is nagyon fontos – mutatott rá. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a magyar elnökség alatt megjeleníti az új magyar országmárka arculati és tartalmi elemeit, koordinálja az elnökséghez kapcsolódó magyarországi és külföldi kulturális eseményeket – ismertette tárcája feladatait Kovács Zoltán.

Mint hangsúlyozta, az egyik legfontosabb cél az elnökség idején a lakosság aktivizálása. A legkedvezőbb társadalmi fogadtatásért a kormánynak, a soros elnökségnek és az országmárka üzeneteinek összhangban kell állniuk egymással – emelte ki. Urkuti György, a Külügyminisztérium EU-elnökségi kommunikációs főosztályvezetője elmondta: a sikeres elnökséghez nagyon fontos, hogy a kormányzat emberei „egy hangon” kommunikáljanak, de arra nekik is figyelniük kell, hogy nem mindig a magyar álláspontot kell képviselniük, hanem a 27 uniós tagállam nevében beszélnek.

Az elnökség legfontosabb kommunikációs eszköze a hivatalos honlap lesz, ezt a Külügyminisztérium szerkeszti majd, és a weblapon a szakmai információk mellett „könnyedebb” témák is helyet kapnak több nyelven – ígérte. Hozzátette: emellett egységes arculatú hivatalos kiadványokkal is készülnek, a sajtónak pedig rendszeres tájékoztatókat szerveznek. Az elnökségi kommunikációnak mindenekelőtt gyorsnak, pontosnak, szakszerűnek és hitelesnek kell lennie – emelte ki. Simon Ernő, a Figyelő főszerkesztője elmondta: nem Brüsszelben dől el, hogy mennyire sikeres a magyar elnökség, hanem az unió polgárai ítélik majd azt meg, az ő kedvező véleményükért pedig sokat tehet az eredményes kormányzati kommunikáció.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.