A BKV csütörtökön közleményében azt írta, a döntéshozatal során az elsődleges szempont a fővárosiak kényelme volt, de fontosnak tartották azt is, hogy a cég munkavállalóinak megélhetése ne kerüljön veszélybe. A BKV buszos szakszervezetei által Tarlós Istvánnak címzett nyílt levél „mondvacsinált” konfliktus, hiszen az új, korszerűbb szolgáltatás a budapesti közösségi közlekedés színvonalát emeli. A döntés egy év alatt akár több százmillió forintos megtakarítást eredményezhet, és a BKV nem tervezi járművezetőinek elbocsátását sem.
Hozzátették, azért döntött a BKV a midibusztender kiírása mellett, mert a most szolgálatot teljesítő 405-ös Ikarusok rossz műszaki állapotban vannak, emiatt sok a járatkimaradás és a jogos kritika. Hangsúlyozták, hogy szigorúan szakmai döntés született, ennek eredményeként az Ikarusok 541 forintos kilométerköltsége helyett az új midibuszokat 379 forintos kilométerköltséggel üzemeltetik majd.
A BKV három szakszervezeti szövetsége szerdán írt nyílt levelet Tarlós Istvánnak azt kérve, hogy a főpolgármester gondolja át a buszközlekedés kiszervezését, a BKV-tól pedig követelték a midibusztenderen született eredmény visszavonását. A tendert az Orangeways nyerte, negyven S91-es típusú midibusszal szolgáltat majd többek között a budai Várban.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.