Naptári napokban fogják számolni a közigazgatási eljárásokat

Jövő évtől a közigazgatási hatósági eljárásokban ismét naptári napokban, nem munkanapokban számolják majd a határidőket – mondta Szabó Erika, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium államtitkára a határidő-számítással összefüggő törvénymódosítás általános vitájának kezdetén kedden a parlamentben.• A fogyasztási helyek 57 százalékát nem érinti a gázár emelése • „Fontos, hogy a magyarországi cigányság integrációja felgyorsuljon”

MNO
2010. 11. 23. 11:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szabó kiemelte: a kormány szándéka a közigazgatás megújításával a jó állam megteremtése, a közigazgatás gyökeres átalakítása, valódi szolgáltató állam létrehozása. Ezért a közigazgatás szerkezetét és működését is ésszerűsíteni kell – tette hozzá. Mint mondta, az előterjesztés szerint a naptári napban való határidő-számolást a 2011. január 1., azaz a törvény hatálybalépése után induló hatósági eljárási ügyekben és megismételt eljárásokban kell majd alkalmazni. Hangsúlyozta, hogy a rendszer a 2009. október 1. előtti állapotra áll vissza, akkortól tértek át ugyanis a munkanapokban való határidő-számításra.

Szabó elmondta: jelenleg több mint 1200 jogszabály határoz meg munkanapban határidőt. Hozzátette: a mostani törvényjavaslat 92 törvény módosítását tartalmazza. Beszélt arról, hogy a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumban folyamatban van a kormányrendeleti és az egyes szaktárcáknál a miniszteri rendeleti szintű szabályozási rendszer felülvizsgálata. Közölte: minden zökkenőmentesen halad azért, hogy 2011. január elsején minden eljárási szabály egymáshoz illeszkedve, főszabály szerint naptári napban állapítsa meg a kapcsolódó határidőket. Az államtitkár kiemelte: a határidők naptári napban való megállapítása alapvetően az ügyfeleknek kedvez, mert nem kell attól tartaniuk, hogy az ügyintézési határidő munkanapokban való számítása miatt ügyük intézése elhúzódik; a hatályos szabályozás ugyanis alapvetően a hatóságoknak kedvez. A kormány célja a szolgáltató közigazgatás kiépítése – jelentette ki.

Szólt arról, hogy a 10 napos vagy annál hosszabb határidő esetén a határidőket lehetőség szerint öttel osztható módon állapítja meg a javaslat. Példaként elmondta, hogy az általános ügyintézési határidő 22 munkanap helyett 30 nap lesz, hosszabb határidők esetén pedig két-három hónapos határidőt állapít meg a törvényjavaslat. Szabó hangsúlyozta: kivételes esetekben fennmarad a munkanapokban történő határidő-számítás, mint például a privilegizált eljárások – köztük az adóigazgatási eljárás – esetében.

Az államtitkár a határidőkkel kapcsolatos módosítások mellett szólt még az integrált ügyfélszolgálati irodákról, a kormányablakokról is. Mint mondta, a kormányablakok létrehozásának célja, hogy „egyablakos ügyintézés” keretében is intézhetők legyenek a hatósági ügyek. Mint mondta, pótlékra lesz jogosult az a kormánytisztviselő, aki a megyei, fővárosi kormányhivatalokon belül működő integrált ügyfélszolgálati irodán ügyfélszolgálati feladatok ellátásával összefüggő munkakört tölt be; az illetménypótlék mértéke az illetményalap 20 százaléka lesz. Indoklásképpen hozzátette: az integrált ügyfélszolgálati irodák dolgozói komplex feladatot látnak majd el, és a 12 órás nyitva tartás miatt két műszakban dolgoznak majd.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.