Budapest sem szeretne lemaradni

A párbeszédre és az együttműködésre helyezi a hangsúlyt a Budapest Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. (BTSZK), hiszen az idegenforgalom fejlődése minden budapestinek érdeke – jelentette ki Molnár József, a BTSZK ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtóbeszélgetésen.

MNO
2011. 05. 24. 14:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BTSZK ennek megvalósítására például Tarlós István főpolgármester felkérésére minden évben turisztikai konferenciát szervez. Az elsőt idén június 7-én tartják meg többek között a diplomáciai képviseletek illetékeseinek, a piaci szereplőknek és a partnercégek képviselőinek a részvételével.

Budapestet nem lehet „kihagyni” a turisztikai fejlesztésekből, mert „ahhoz, hogy országosan jól menjen az idegenforgalom, az kell, hogy Budapesten is jól menjen” – mondta Molnár József. A BTSZK arra számít, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium elfogadja a társaságot úgynevezett turisztikai desztináció menedzsmentként (TDM), ami az önkormányzatok és a piaci szereplők marketing-együttműködését jelenti a turizmus fejlesztéséért. Erről várhatóan idén szeptemberig döntés születik, és akkor remény van arra, hogy mintegy 600 millió forint európai uniós forráshoz jussanak ehhez a tevékenységhez.

Az 1997 óta létező Budapest Kártya áprilisban megújult, és ebből az idén 550 millió forint forgalmat tervez a BTSZK. Molnár József megemlítette, hogy a szállodákban csökkent ezeknek a kártyáknak az eladása, míg a többi értékesítés éves összehasonlításban 50 százalékkal emelkedett. A hotelekben ugyanis egy konkurens uralja az ilyen kártyapiacot, mert a BKV ingyenes utazását olcsóbban kapta meg, mint a Budapest Kártyát kibocsátó BTSZK.

Az igazgató hozzáfűzte: ismeretei szerint ezt a BTSZK-t hátrányosan érintő BKV-szerződést felülvizsgálják. A Magyar Turizmus Zrt.-vel való együttműködésnek már számos eredménye van. A közös marketingstratégiát az év végéig dolgozzák ki. Ennek az a célja, hogy megszüntessék a párhuzamosságokat és az átfedéseket és erősítsék egymás tevékenységét.

Molnár József emlékeztetett arra, hogy az eredeti 430 millió forintos költségvetési támogatás mintegy 60 százalékkal 200 millió forintra csökkent és a Magyar Turizmus Zrt. felmondott egy évi 30 millió forintos szerződést, ami a budapesti Tourinform-irodák tevékenységének a támogatását szolgálta.

A BTSZK megújult internetes honlapjával kapcsolatos problémaként Molnár József megemlítette, hogy az idegen nyelvre történő fordítási tevékenységre közbeszerzést kellett kiírni, ami rugalmatlanná teszi a működtetést. Ezért anyanyelvi menedzsereket szeretnének felvenni erre a munkára.

A november 19-től december végéig tartó hagyományos karácsonyi vásárt a Vörösmarty téren az idén új alapokra helyezik. Külön pályáztatják meg a bérlőhelyeket és tendereztetik a tradicionális gasztronómiai szolgáltatást is. Megmarad a népművészeti és a kézműves jelleg, és a minőséget többek között a Hagyományok Házával és a Néprajzi Múzeummal együtt határozzák meg.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.