Kihasználták a nyitva tartás adta lehetőségeket

Az idén többen éltek a hosszított nyitva tartás adta lehetőséggel a fővárosban és Pest megyében az szja-bevallások benyújtásakor, mint tavaly. Az internetes nyomtatványkitöltő program továbbra is népszerű, és egyre több az elektronikus úton benyújtott bevallás.

MNO
2011. 05. 23. 16:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Németh Gabriella, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságának szóvivője hétfőn az MTI-nek elmondta: a Közép-magyarországi régió központi ügyfélszolgálatait felkereső mintegy 4200 ügyfél 37 százaléka 12 és 18 óra között adta le személyijövedelemadó-bevallását, és sokan az utolsó pillanatban igényeltek bevallási egységcsomagot.
A személyijövedelemadó-bevallások benyújtásának határideje pénteken járt le, és mint minden évben, az idén is sokan az utolsó pillanatra hagyták a bevallási kötelezettség teljesítését. A NAV budapesti központi ügyfélszolgálatai a bevallások benyújtásának megkönnyítése érdekében pénteken rendkívüli nyitva tartással – dél helyett este hatig – várták az adózókat. A Közép-magyarországi régió adózóitól eddig összesen 807 ezer bevallást (ebből 565 ezer postai úton érkezett) regisztrált az adóhatóság. Ez azonban nem a végleges szám, hiszen a postán feladott nyomtatványok folyamatosan érkeznek. A 2009-es adóévről 833 ezer szja-bevallást nyújtottak be – ismertette a szóvivő.

A bevallást benyújtó adózók mintegy nyolcvan százaléka igénybe vette az internetes nyomtatványkitöltő és -ellenőrző programot, kétszázezer bevallást pedig elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül továbbítottak az adóhatósághoz. Az egyszerűsített bevallás lehetőségével az idén 44 ezren éltek a régióban. Németh Gabriella elmondta: arról, hogy a szuperbruttóval mennyire sikerült megbirkózniuk az adózóknak, még nincs általánosítható tapasztalat, mert a bevallások feldolgozása még folyik, eddig azonban nem találkoztak nagyobb hibákkal ezzel kapcsolatban. A tipikus hibák között említette, hogy továbbra is sokan felejtették el aláírni a nyomtatványt vagy túlfizetés esetén jelezni, hogy kérik az összeg kiutalását.

A hibásan kitöltött bevallások kijavítása kétféleképpen történik: amennyiben a hiba jellege megengedi, az adóhatóság kijavítja a hibát, és erről értesíti az adózót. Ha erre nincs mód, a javításba bevonják az adózót, az aláírás pótlása vagy a visszatérítendő összegről való rendelkezés ugyanis nehezen képzelhető el a közreműködése nélkül.

A szóvivő kiemelte: az adóhatóság a kiutalás esetleges elmaradásáról és annak okáról (például adóhatósági javítás esetén a visszatérítendő összeg változásáról, a hiánypótlás szükségességéről, illetve a visszatartási jog gyakorlásáról) tájékoztatja az adózót. Amennyiben a bevallás benyújtásától számított negyven napon túl az összeg kiutalása nem történik meg, illetve tájékoztatást sem kap az adózó, a megfelelő PIN kód birtokában a 06-40/20-21-22-es telefonos ügyintézői contact centernél érdeklődhet.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.