Németh Gabriella, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságának szóvivője hétfőn az MTI-nek elmondta: a Közép-magyarországi régió központi ügyfélszolgálatait felkereső mintegy 4200 ügyfél 37 százaléka 12 és 18 óra között adta le személyijövedelemadó-bevallását, és sokan az utolsó pillanatban igényeltek bevallási egységcsomagot.
A személyijövedelemadó-bevallások benyújtásának határideje pénteken járt le, és mint minden évben, az idén is sokan az utolsó pillanatra hagyták a bevallási kötelezettség teljesítését. A NAV budapesti központi ügyfélszolgálatai a bevallások benyújtásának megkönnyítése érdekében pénteken rendkívüli nyitva tartással – dél helyett este hatig – várták az adózókat. A Közép-magyarországi régió adózóitól eddig összesen 807 ezer bevallást (ebből 565 ezer postai úton érkezett) regisztrált az adóhatóság. Ez azonban nem a végleges szám, hiszen a postán feladott nyomtatványok folyamatosan érkeznek. A 2009-es adóévről 833 ezer szja-bevallást nyújtottak be – ismertette a szóvivő.
A bevallást benyújtó adózók mintegy nyolcvan százaléka igénybe vette az internetes nyomtatványkitöltő és -ellenőrző programot, kétszázezer bevallást pedig elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül továbbítottak az adóhatósághoz. Az egyszerűsített bevallás lehetőségével az idén 44 ezren éltek a régióban. Németh Gabriella elmondta: arról, hogy a szuperbruttóval mennyire sikerült megbirkózniuk az adózóknak, még nincs általánosítható tapasztalat, mert a bevallások feldolgozása még folyik, eddig azonban nem találkoztak nagyobb hibákkal ezzel kapcsolatban. A tipikus hibák között említette, hogy továbbra is sokan felejtették el aláírni a nyomtatványt vagy túlfizetés esetén jelezni, hogy kérik az összeg kiutalását.
A hibásan kitöltött bevallások kijavítása kétféleképpen történik: amennyiben a hiba jellege megengedi, az adóhatóság kijavítja a hibát, és erről értesíti az adózót. Ha erre nincs mód, a javításba bevonják az adózót, az aláírás pótlása vagy a visszatérítendő összegről való rendelkezés ugyanis nehezen képzelhető el a közreműködése nélkül.
A szóvivő kiemelte: az adóhatóság a kiutalás esetleges elmaradásáról és annak okáról (például adóhatósági javítás esetén a visszatérítendő összeg változásáról, a hiánypótlás szükségességéről, illetve a visszatartási jog gyakorlásáról) tájékoztatja az adózót. Amennyiben a bevallás benyújtásától számított negyven napon túl az összeg kiutalása nem történik meg, illetve tájékoztatást sem kap az adózó, a megfelelő PIN kód birtokában a 06-40/20-21-22-es telefonos ügyintézői contact centernél érdeklődhet.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.