Terítéken volt a pedagógus életpályamodell

A pedagógus életpályamodell részleteiről, többek között a pedagógusok minősítési eljárásának lehetséges módjairól, szempontjairól egyeztetett szakmai szervezetekkel kedden a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma oktatási államtitkársága.

MNO
2011. 05. 24. 19:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkárság az MTI-hez eljuttatott közleményében felidézte a két héttel ezelőtti konzultációt, amelyen – mint írták – a részt vevő civil szervezetek képviselői egyhangúlag a pedagógus életpályamodell koncepciójának támogatásáról nyilatkoztak, illetve felkérték az államtitkárságot a törvényalkotási folyamat felgyorsítására.

A keddi konzultáción a megjelentek egyetértettek abban, hogy a pedagógusok jelenleginél lényegesen jobb erkölcsi és anyagi megbecsülésének döntő feltétele a pedagógus életpályamodell bevezetése és ezzel együtt az iskolai feladatok újragondolása. A szakmai szervezetek fontosnak tartják, hogy a társadalom elfogadja: a pedagógus életpályamodell bevezetése hozzájárul az oktatás minőségének javulásához – olvasható a közleményben; a résztvevők azt szeretnék, ha a parlament minél hamarabb elfogadná az új közoktatási törvényt – írták. Az oktatásért felelős államtitkárság folytatja a konzultációt, amelybe minél több pedagógus szakmai szervezetet szeretne bevonni – zárul a kommüniké.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.