A városvezető szerint érdemes azt az utat járni, amelyet például Barcelona vezetése, még akkor is, ha „nem épülnek olyan ütemben metrók”.
A főpolgármester-helyettes ismertette az új városvezetés munkába állása után létrehozott városüzemeltetési modell eddigi lépéseit és terveit. Mint mondta, a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapesti Városüzemeltetési Központ kialakulását sok nehézség lassította, de mindenképpen szükségesnek nevezte, hogy „beemelték a szakmaiságot” a rendszerbe azzal, hogy a döntéshozó politikusok és a cégek közé még egy szintet helyeztek.
György István szerint az előző városvezetés nem használta ki, hogy „a főváros a maga 500 milliárdos költségvetésével, több mint 2000 milliárdos vagyonával, a cégvilágával, az intézményrendszerével óriási szereplője a piacnak mint megrendelő”. Sok esetben ennek a hatalmas rendszernek az összehangolása semmilyen szinten nem történt meg – tette hozzá.
A városvezető kitért arra is: létrehoznak egy közös vagyonkezelő céget, az erre vonatkozó döntéseket már meghozta a Fővárosi Közgyűlés. Hozzátette: tervezték egy energiagazdálkodási kft. létrehozását is, de egyelőre különböző, a közbeszerzési törvényből eredő és egyéb problémák vannak. Ennek ellenére nem mondanak le róla – hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.