A két típust az elmúlt években már tesztelte a BKV, a beérkezett észrevételek alapján a gyártó mindkét járművön módosított, ezért most ismét tesztelésre ajánlotta fel azokat. Stemler József, a gyártó Kravtex Zrt. kereskedelmi igazgatója az MTI-nek a hétfői buszteszten azt mondta, a BKV részéről pozitív visszajelzéseket kaptak az üzemeltetésről, az utasoknak azonban a szóló és csuklós busszal kapcsolatban is volt néhány kifogásuk. Ezeket figyelembe véve módosítottak a busz belső megjelenésén és kialakításán, változtattak az üvegfelületek elosztásán, a kapaszkodók elhelyezésén is.
Az első típusokban még Cummins motor volt, az újakba már a Fiat Powertrain Technologies erőforrásai kerültek, illetve a váltót is lecserélték – tette hozzá. Krankovics István, a győri székhelyű Kravtex Zrt. vezérigazgatója a bemutatón azt mondta, ez a hatodik és hetedik Credo jármű, amelyet a BKV kipróbálhat. Meggyőződése szerint több ilyen buszt szállíthatnak majd a BKV-nak. Hangsúlyozta, hogy a gyártás során igyekeznek magyar termékeket felhasználni, így az üvegek, műanyagok, a padló és a vezetőfülke kialakítása során használt elemek is magyar gyártótól származnak.
A két busz pontos menetrendje letölthető a BKV honlapjáról, a tesztbuszokon az utazás ingyenes. Credo autóbuszból a cég eddig kilencszáz darabot gyártott, amellyel piacvezető a magyarországi újautóbusz-értékesítésben.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.