Tarlós István (Fidesz–KDNP) ezt a kezdeményezését a Budaörsi úti buszsáv megszüntetéséről tartott csütörtöki, rendkívüli sajtótájékoztatóján jelentette be. Mint mondta, nyilvánvaló műszaki hibát okoz az, hogy a buszsáv megnyitását is magában foglaló beruházás még nem készült el, és a buszsávot idő előtt helyezték forgalomba. A KRESZ módosításával egyidejűleg felülvizsgálják a beruházás műszaki tartalmát is.
Ezzel kapcsolatban a főpolgármester közölte: az uniós projekt műszaki tartalmának megváltoztatása azt okozhatja, hogy vissza kell fizetni a kapott 100 milliós támogatást. A hivatal azt is vizsgálja, hogyan fordulhatott elő az idő előtti forgalomba helyezés.
Tarlós István a hozzá intézett nyílt levelekkel kapcsolatban úgy fogalmazott: a főváros vezetésének figyelembe kell vennie budapesti érdekeket, de ez nem vidékellenességet jelent, ezért az „ismertségnövelő és bátorságfejlesztő kirohanásokat” nem akarja kommentálni. A főpolgármester kitért arra, hogy a budapesti közlekedési lámpák hangolását is felülvizsgálják, mert a lámpaprogramok sok helyen nem megfelelőek, több kereszteződésben nincsenek a lámpák egymással összehangolva.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta: csütörtökön a déli óráktól az autósok már használhatják a Budaörsi úti buszsávot, letakarják a táblákon az erre vonatkozó jelzést, az aszfalton áthúzták a „BUSZ” feliratot, és a rendőrök is segítenek az ott közlekedőknek.
Közlése szerint a beruházásnak további két eleme van: a Budaörsi út egy másik szakaszán és a Hegyalja úton is buszsávokat fognak kialakítani, de ezt már új sáv építésével. Eredetileg nem akartak P+R parkolót építeni, de most, hogy felülvizsgálják a műszaki tartalmat, ezt is figyelembe veszik. Hozzátette: korábban nem készült forgalmi szimulációs vizsgálat, ezt most pótolni fogják. Az érintett szakaszokon olyan videós lámparendszer lesz, amely érzékeli, hogy mekkora dugó alakul ki, és ennek figyelembevételével állítja át a lámpa programját.
Együtt kell megtalálni a megoldást
Együttműködést ajánl Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere Tarlós István főpolgármesternek az agglomerációs forgalom és a fővárosi tömegközlekedés problémáinak megoldására – ez derül ki a fideszes polgármester által írt, az MTI birtokába jutott csütörtöki levélből.
A dokumentumban Cser-Palkovics András köszönetet mondott azért a „gyors és bátor döntésért”, amellyel Tarlós István csütörtök reggel felfüggesztette a Budaörsi úti buszsáv működését.
A székesfehérvári polgármester azt írta: „hosszabb távon keresni kell a megoldást az agglomerációs forgalom és a tömegközlekedés közötti egészséges egyensúly megvalósítása érdekében”. Megjegyezte, hogy véleménye szerint ezt az érintett szereplők együttműködésével kell elérni, nem egyoldalú lépésekkel.
A főpolgármesternek címzett levélben Cser-Palkovics András felajánlotta a székesfehérvári közlekedési szakemberek segítségét. Úgy fogalmazott: „együtt talán megtaláljuk a budapestieknek és a vidékieknek egyaránt megfelelő szakmai megoldást”.
„Még egyszer köszönöm gyors intézkedését, amivel nyilvánvalóvá tette, hogy Budapest minden magyar fővárosa” – olvasható a levélben. Cser-Palkovics András szerdán írt nyílt levelet Tarlós István főpolgármesternek, ebben a kialakult dugók miatt élesen kritizálta a Budaörsi út megváltozott forgalmi rendjét.
Csütörtök reggel a főpolgármester utasítására haladéktalanul felfüggesztették a Budaörsi úton hétfőn kialakított buszsáv üzemeltetését, a problémák megoldásáig mindkét sávot megnyitották a közlekedők előtt.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.