A társaság a Blikk előző napi számában megjelent információra reagált, a napilap cikke szerint a Budapesti Közlekedési Központ újra forgalomba állítaná a nyáron leselejtezett 40 éves metrókocsikat. A BKK közleménye szerint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint a Széchenyi István Egyetem szakemberei hat kocsin elvégezték a tovább üzemeltethetés eldöntéséhez szükséges minősítést. Annak eredménye szerint – a feltárt hibák kijavítását követően – mind a hat motorkocsi további két évig üzemben tartható.
A BKV elvégezteti a forgalomból kivont motorkocsik műszaki felülvizsgálatát is, ennek, valamint a szükséges műszaki beavatkozások mértékének és költségének ismeretében születik döntés az egyes motorkocsik újbóli forgalomba állíthatóságáról – közölte a BKK, hozzátéve: a vizsgálat jelenleg is zajlik.
Gulyás Attila, a BKV metrós szakszervezetének elnöke azt mondta, mai állapotukban semmiképpen nem kerülhetnek vissza a forgalomba a metrókocsik. Felhívta a figyelmet, hogy jövőre újabb 37 kocsit kellene kivonni a forgalomból, de ezek kiesésével a BKV már nem tudná tartani a menetrendet. Az év első felében lesz olyan időszak, amikor minden járműre szükség lesz, rendkívüli meghibásodások esetén, csúcsidőszakban pedig már most sem tudnak tartalék szerelvényt forgalomba állítani – mondta. A szakszervezeti vezető szerint az is problémát jelent, hogy az Alstom szerelvények késői érkezése miatt több járművön el kell végezni egy értéknövelő felújítást, viszont pár hónapra rá leselejtezik azokat.
A BKV május végén negyven metrókocsit vont ki a forgalomból, miután a főpolgármester bejelentette a lépést. Tarlós István azzal indokolta a kivonást, hogy a régi szerelvények potenciális balesetveszélyt jelenthetnek.