Az álmodozások kora lejárt

Négy nagy közlekedésfejlesztési projekt előkészítését, tervezését kezdi meg hamarosan a Budapesti Közlekedési Központ.

WA
2011. 11. 29. 10:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István a városfejlesztési koncepció kapcsán kijelentette: az álmodozások kora lejárt, a fejlesztéspolitika vezető elvei a reális igényekhez igazodás, a gazdasági környezethez való folyamatos alkalmazkodás, valamint a főváros egységét szem előtt tartó stratégiai gondolkodás.

A főpolgármester azt mondta: a 2014-ig tartó időszakban a városvezetés szeretné rendbe tenni az összes olyan korábban indult beruházást, amelyet az uniós támogatás elvesztése fenyeget. Szeretnék törleszteni az olyan adósságokat, mint a Széll Kálmán tér rekonstrukciója vagy a római parti árvízvédelmi mű megépítése, továbbá új városgazdai szemléletet honosítanak meg a közszolgáltatásokra vonatkozóan, vagyis visszaszerzik „az előző vezetés kezéből kicsúszott vagyonelemeket”.

Négy közlekedési projekt

Vitézy Dávid szavai szerint a négy projekt elnyerte Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter támogatását:

– az első a kisföldalattit érinti, amelynek immár 38 éves járműveit 2020-ig lecserélnék, emellett tervezik egy Hungária körúti megálló létesítését, amely kapcsolatot teremtene az 1-es villamossal és vizsgálni fogják zuglói meghosszabbítást is, az ott elképzelt területfejlesztésekkel összhangba hozva;

– a másik kulcsprojekt a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése;

– a harmadik az észak-déli regionális gyorsvasút, „egykori becenevén az ötös metró” előkészítésének megkezdése;

– a negyedik csoport a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciója, amely szintén támogatást kapott a fejlesztési tárca vezetőjétől.

A Budapesti Közlekedési Központ ezeket vizsgálja, a legreálisabbakat, leginkább megtérülőket pedig megtervezik. A vezérigazgató arra is kitért: nem gondolja, hogy a beruházások mindegyike megvalósul, de véleménye szerint akkor járnak el szakmailag helyesen, ha előkészítik és a kockázatokat, költségeket, az esetleges helyi politikai tiltakozásokat, egyéb hatásokat figyelembe véve dönt majd arról a döntéshozó, melyek lesznek a következő hét év projektjei. Mint mondta, csak olyat szabad megvalósítani, amely egyszerre szolgálja legjobban a célokat, vagyis segít a lemaradás behozásában, az agglomerációs közlekedés javításában, a járművek cseréjében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.