Amikor 2001-ben megszületett az MNO, egy nagyon korszerű portál volt, akkor – kezdte Néző László a portált bemutató beszélgetést a Magyar Katolikus Újságírók Szövetségének kedd esti fórumán. „Azóta viszont eltelt 10 év, és állítólag az internetes oldalak korát úgy kell számolni, mint a kutyákét, azaz be kell szorozni minden esztendőt héttel. Ha így számolunk, akkor megkapjuk, hogy egy 70 éves konstrukciót hagytunk hátra.” A főszerkesztő elmondta, hogy a számtalan megújulási kísérlet végül egy évvel ezelőtt érkezett el abba stádiumba, hogy kialakulhasson a weboldal mai designja.
Elmondta: korábban jelentős nehézséget okozott, hogy a Magyar Nemzet Online, valamint a Hír TV és a Lánchíd Rádió weboldala is lekötötte a szerkesztők munkáját, így például érdemi újságírói feladatra nemigen volt mód. „Ezért (is) döntöttünk úgy, hogy egy integrált portált készítünk, ahol saját tartalmak mellett megjelennek a televízió és a rádió műsorai és híradói. Mindehhez számos külföldi és hazai példát megnéztünk, és nem szégyelljük, van, amit hasznosítottunk is ebből.” Elhangzott az is, hogy a szerkesztőség minél inkább el akar szakadni attól, amit negatívumként azonosítottak az oldallal többen is, ezért egy fiatalosabb, lazább portál lebegett a szemük előtt. „Van véleményünk, kár lenne próbálkozni azzal, hogy az objektivitás látszatát keltsük. Ez persze nem jelenthet elvtelenséget” – tette hozzá.
Az oldal újdonságai közül kiemelte a Grundot, amely az MNO megújult kultúra rovata, ám nem véletlenül kapott más nevet: hiszen az oldal nemcsak szűk értelemben vett kultúrával foglalkozik, hanem életmóddal, gasztronómiával, röviden mindennel, amiért érdemes magyarnak lenni. A Magyar Nemzet Online-on nem volt lehetőség blogokra, szemben az MNO-val, amelynek jelenleg hat tematikus blogja és öt aloldala van, ám a főszerkesztő jelezte, hogy ez nincs kőbe vésve, így a jövőben e téren növekedés várható. Reméli, hogy a civil újságírásra is többen rákattintanak majd, hiszen az MNO nyitva áll minden olyan jó sztori, kép vagy frappánsan megírt információ előtt, amelyet csak az olvasóitól kaphat meg a lap. Az MNO célközönségét Néző úgy határozta meg, hogy a lap szeretné megtartani korábbi, zömében 40 feletti olvasóit, ám a technikai újítások – melyek miatt például meglepően sokan olvassák mobilon is az MNO-t – lehetővé teszik, hogy fiatalabbak is rákattanjanak.

Gyerekek sérültek meg a halálos, frontális karambolban