„Egy portál életkorát úgy kell kiszámolni, mint egy kutyáét”

Milyen a korszerű hírportál? Ez volt a központi kérdése a Magyar Katolikus Újságírók Szövetsége KatNet fórumának, amelynek vendége Néző László volt. A főszerkesztő a megújult MNO-t mutatta be.

2011. 11. 08. 20:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amikor 2001-ben megszületett az MNO, egy nagyon korszerű portál volt, akkor – kezdte Néző László a portált bemutató beszélgetést a Magyar Katolikus Újságírók Szövetségének kedd esti fórumán. „Azóta viszont eltelt 10 év, és állítólag az internetes oldalak korát úgy kell számolni, mint a kutyákét, azaz be kell szorozni minden esztendőt héttel. Ha így számolunk, akkor megkapjuk, hogy egy 70 éves konstrukciót hagytunk hátra.” A főszerkesztő elmondta, hogy a számtalan megújulási kísérlet végül egy évvel ezelőtt érkezett el abba stádiumba, hogy kialakulhasson a weboldal mai designja.

Elmondta: korábban jelentős nehézséget okozott, hogy a Magyar Nemzet Online, valamint a Hír TV és a Lánchíd Rádió weboldala is lekötötte a szerkesztők munkáját, így például érdemi újságírói feladatra nemigen volt mód. „Ezért (is) döntöttünk úgy, hogy egy integrált portált készítünk, ahol saját tartalmak mellett megjelennek a televízió és a rádió műsorai és híradói. Mindehhez számos külföldi és hazai példát megnéztünk, és nem szégyelljük, van, amit hasznosítottunk is ebből.” Elhangzott az is, hogy a szerkesztőség minél inkább el akar szakadni attól, amit negatívumként azonosítottak az oldallal többen is, ezért egy fiatalosabb, lazább portál lebegett a szemük előtt. „Van véleményünk, kár lenne próbálkozni azzal, hogy az objektivitás látszatát keltsük. Ez persze nem jelenthet elvtelenséget” – tette hozzá.

Az oldal újdonságai közül kiemelte a Grundot, amely az MNO megújult kultúra rovata, ám nem véletlenül kapott más nevet: hiszen az oldal nemcsak szűk értelemben vett kultúrával foglalkozik, hanem életmóddal, gasztronómiával, röviden mindennel, amiért érdemes magyarnak lenni. A Magyar Nemzet Online-on nem volt lehetőség blogokra, szemben az MNO-val, amelynek jelenleg hat tematikus blogja és öt aloldala van, ám a főszerkesztő jelezte, hogy ez nincs kőbe vésve, így a jövőben e téren növekedés várható. Reméli, hogy a civil újságírásra is többen rákattintanak majd, hiszen az MNO nyitva áll minden olyan jó sztori, kép vagy frappánsan megírt információ előtt, amelyet csak az olvasóitól kaphat meg a lap. Az MNO célközönségét Néző úgy határozta meg, hogy a lap szeretné megtartani korábbi, zömében 40 feletti olvasóit, ám a technikai újítások – melyek miatt például meglepően sokan olvassák mobilon is az MNO-t – lehetővé teszik, hogy fiatalabbak is rákattanjanak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.