„Fékrudazat törés van, balhé van”

A fékrudazata tört el annak a metrószerelvénynek, amelyből ki kellett szállítani az utasokat péntek délután Budapesten.

BL
2011. 11. 26. 18:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az esetről a Budapesti Metróért Egyesület tájékoztatása nyomán az MNO is beszámolt péntek este, akkor azonban még nem lehetett tudni a hiba pontos okát.

A HírTV-n bemutatott hangfelvétel szerint a metró vezetője az állomás elhagyása után jelentette a központnak, hogy „le kell szerelni néhány dolgot a szerelvényről, ki kell hívni a segédcsapatot”. „Fékrudazattörés van, balhé van” – fogalmazott a társaság dolgozója, hozzátéve: a „vonat menne a lábán, csak ezek a lelógó alkatrészek beleakadnak mindenbe, ez a gond, ezt nem szabad vállalni… az a baj, hogy szemből akadnak bele dolgokba, és ha kisiklik a vonat, ezt nem kéne csinálni”.

Ezt követően az utasokat kiszállították. A szovjet metrókocsik biztonságos működését harminc évre szavatolta a gyártó.

„Sok olyan szerelvényünk van, amelyik a hárommillió kilométert megközelíti vagy már túl is haladta futásban. Sajnos előfordulhat, hangsúlyozom, előfordulhat, hogy anyaghiba miatt olyan törés keletkezik, amire tegnap volt a gyakorlatban példa, amit, ha nem vesz időben észre a személyzet, akkor ennek beláthatatlan következményei is lehetnek” – mondta a HírTV-nek Bíró Endre, a Budapesti Metróért Egyesület elnöke.

Tarlós István főpolgármester az eset kapcsán szombati sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: „Az a rossz hírem, hogy nemcsak a metrókocsik állapota nagyon rossz, hanem nagyon rossz a buszok, a villamosok és a trolik állapota is.”

Bár a kormánypártok a parlamentben nemet mondtak a közlekedési adó bevezetésére, a főpolgármester szerint újra tárgyalni kellene róla, ahogy a dugódíjról is. Tarlós István azt mondta: pluszpénz nélkül a BKV januárban csődbe megy.

„Azon kívül, hogy mi szeretnénk, hogy ha alakilag, pontosan elkészített pályázataink az uniónál kormányzati támogatást kapnak, ezen kívül mi egyebet tenni nem tudunk, pénzjegynyomdánk nincs. És nem mi nem nyúltunk 35-40 évig ezekhez a szerelvényekhez. Ezen az alapon a sarki szatócsot is megkérdezhetné, hogy negyven évig miért nem cseréltek le közösségi közlekedési járműveket” – mondta.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.