Törvényt kijátszó pikáns hirdetések

Különféle sajtótermékek társkereső rovataiban, alig kendőzötten hirdetik magukat prostituáltak.

NT
2012. 09. 11. 4:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint a hatóságoktól a lap megtudta, a jelenség nem ismeretlen előttük, de a hatályos szabályozás értelmében csak akkor léphetnének fel, ha a hirdetésben is szerepel, hogy mit és milyen áron kínálnak az alkalmi vendégnek a feladók. Kiderült, hogy a magánlakáson dolgozó, kuncsaftjaikat a lapok olvasói közül toborzó nők ellenőrzése nehézkes – próbavásárlásra aligha küldhető adóellenőr –, így az ő becsületükön múlik, adnak-e számlát ügyfelüknek.

A szexuális szolgáltatás reklámozásának általános tilalmát a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. törvény (grt.) mondja ki – közölte a lappal Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége. Arról, hogy mi számít szexuális szolgáltatásnak, egy másik jogszabály ad felvilágosítást.

Lehetetlen a bizonyítása

A meglehetősen körmönfont tétel két kulcsfogalma az „ellenszolgáltatás fejében” és a „testi érintkezéssel is járó tevékenység”. Ebből fakad, hogy közvetlenül a hirdetések alapján szinte lehetetlen bizonyítani a grt. rendelkezésének megsértését, hiszen a pár soros bemutatkozásokból nemcsak az ár, hanem általában a légyottra vonatkozó minden konkrét utalás is hiányzik.

Ugyancsak a grt. mondja ki egyébként, hogy tiltott minden olyan reklám, amely a nemiséget súlyosan szeméremsértő nyíltsággal ábrázolja, különösen amelyik nemi aktust vagy nemi szervet fedetlenül jelenít meg, kivéve, ha azt szexuális terméken, illetve a szexshopon belül elhelyezve közlik. A kormányhivatal hozzátette: attól függetlenül, hogy egyes hirdetések adott esetben nem merítik ki a pornográf reklám tényállását, még sérthetik a gyermek- és fiatalkorúak fejlődését, ezzel pedig a törvény rendelkezéseit is.

Nem a médiatanács foglalkozik a témával

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a Magyar Nemzet kérdésére közölte, a sajtótermékekben megjelenő, jogszabályellenes hirdetésekkel nem a médiatanács, hanem az úgynevezett társszabályozó szervek (Magyar Lapkiadók Egyesülete, Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, Önszabályozó Reklámtestület) foglalkoznak.

A rendőrség pedig arról számolt be, hogy szemmel tartják az efféle hirdetéseket, és amennyiben jogellenes cselekmény gyanúja vetődik fel, a szükséges eljárást is megindítják.

A teljes cikket a Magyar Nemzet keddi számában olvashatják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.