Törvényt kijátszó pikáns hirdetések

Különféle sajtótermékek társkereső rovataiban, alig kendőzötten hirdetik magukat prostituáltak.

NT
2012. 09. 11. 4:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint a hatóságoktól a lap megtudta, a jelenség nem ismeretlen előttük, de a hatályos szabályozás értelmében csak akkor léphetnének fel, ha a hirdetésben is szerepel, hogy mit és milyen áron kínálnak az alkalmi vendégnek a feladók. Kiderült, hogy a magánlakáson dolgozó, kuncsaftjaikat a lapok olvasói közül toborzó nők ellenőrzése nehézkes – próbavásárlásra aligha küldhető adóellenőr –, így az ő becsületükön múlik, adnak-e számlát ügyfelüknek.

A szexuális szolgáltatás reklámozásának általános tilalmát a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. törvény (grt.) mondja ki – közölte a lappal Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége. Arról, hogy mi számít szexuális szolgáltatásnak, egy másik jogszabály ad felvilágosítást.

Lehetetlen a bizonyítása

A meglehetősen körmönfont tétel két kulcsfogalma az „ellenszolgáltatás fejében” és a „testi érintkezéssel is járó tevékenység”. Ebből fakad, hogy közvetlenül a hirdetések alapján szinte lehetetlen bizonyítani a grt. rendelkezésének megsértését, hiszen a pár soros bemutatkozásokból nemcsak az ár, hanem általában a légyottra vonatkozó minden konkrét utalás is hiányzik.

Ugyancsak a grt. mondja ki egyébként, hogy tiltott minden olyan reklám, amely a nemiséget súlyosan szeméremsértő nyíltsággal ábrázolja, különösen amelyik nemi aktust vagy nemi szervet fedetlenül jelenít meg, kivéve, ha azt szexuális terméken, illetve a szexshopon belül elhelyezve közlik. A kormányhivatal hozzátette: attól függetlenül, hogy egyes hirdetések adott esetben nem merítik ki a pornográf reklám tényállását, még sérthetik a gyermek- és fiatalkorúak fejlődését, ezzel pedig a törvény rendelkezéseit is.

Nem a médiatanács foglalkozik a témával

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a Magyar Nemzet kérdésére közölte, a sajtótermékekben megjelenő, jogszabályellenes hirdetésekkel nem a médiatanács, hanem az úgynevezett társszabályozó szervek (Magyar Lapkiadók Egyesülete, Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, Önszabályozó Reklámtestület) foglalkoznak.

A rendőrség pedig arról számolt be, hogy szemmel tartják az efféle hirdetéseket, és amennyiben jogellenes cselekmény gyanúja vetődik fel, a szükséges eljárást is megindítják.

A teljes cikket a Magyar Nemzet keddi számában olvashatják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.