A tájékoztatás szerint a repülőteret üzemeltető társaság meg kívánja őrizni a Malév leállása miatt kényszerűségből bezárt terminál kiváló állapotát, ezért megvizsgálták, milyen módon hasznosítható más célra az épület.
Kifutópályára néző tetőterasz, 400 parkolóhely
Október 1-jén Terminal 1 Airport Event Center néven rendezvényközpontként nyílt meg újra a létesítmény, amely csaknem kétezer négyzetméteren, három földszinti csarnokkal, galériával, kifutópályára néző tetőterasszal és több mint 400 parkolóhellyel várja a vendégeket.
A Budapest Airport szerint a kivételes adottságú, műemléki védelem alatt álló épület elsősorban nagyobb létszámú, exkluzív rendezvényeknek adhat helyet, például gálavacsoráknak, konferenciáknak, autóbemutatóknak vagy filmforgatásoknak.
10 milliárdos beruházásnak vetettek akkor véget
Az 1-es terminált a Malév februári leállása, valamint a tavalyi 330 százalékára emelt telekadó okozta pénzügyi helyzet miatt zárta be a BA májusban. Akkor úgy fogalmaztak: a társaságnak nem maradt más választása, mint egy drasztikus költségcsökkentési program bevezetése. Ennek részeként történt a repülőtéren a dolgozók csoportos létszámleépítése, az idei évre tervezett, mintegy 10 milliárd forintnyi beruházás leállítása és az 1-es terminál bezárása.
A nemzeti gárda vasmadarai használták a flasztert
A Ferihegyi 1. terminált 1939-ben tervezte ifj. Dávid Károly, azonban a félig kész épület 1944-ben romba dőlt a légitámadások miatt. A háború utáni újjáépítésben az eredeti tervek alapján állították helyre a terminált, amelyet 1950. május 7-én adtak át a forgalomnak.
A 2A terminál átadása, 1985 októbere után a külföldi légitársaságok maradtak az 1-esen, a Malév az új épületet használta. 1998 decemberében a 2B terminált is átadták a forgalomnak. 1999 májusától a koszovói albán–szerb konfliktus miatt a Jugoszlávia elleni légitámadások idejére a NATO-hadműveleteket támogató amerikai Ohiói Nemzeti Gárda KC–135-ös légi tartálygépei állomásoztak az 1-es terminál előterén.
Két évig tartottak a felújítási munkálatok
2003 és 2005 között az eredeti tervek szerint újították fel az 1-es terminál épületét, amelyet a szárnyak között két modern indulási és érkezési épületrésszel egészítettek ki. A Budapest Airport végül 2012. május 29-én kényszerült az 1-es terminál bezárására.