A BKK leányvállalata lesz a 4-es metró lebonyolítója

Tarlós István főpolgármester és Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke csütörtök délután írja alá a 4-es metró egységes támogatási szerződését.

TK
2012. 12. 21. 10:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A döntés értelmében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) leányvállalata, a BKK Közút lehet a 4-es metró lebonyolító mérnöke, miután a Fővárosi Közgyűlés módosította a szerződés erre vonatkozó részét. A határozatot 19 igennel, ellenszavazat nélkül, 8 tartózkodással fogadták el.

Az uniós társfinanszírozású projekteknél kötelezően kell alkalmazni a legjobb gyakorlatot tartalmazó FIDIC szerződéses rendszert, és ezt egy mérnök felügyeli. E független mérnöki feladatot eddig az Eurometro Kft. látta el, a módosítással azonban változnak a mérnökkel szembeni elvárások. Korábban a független mérnök nem lehetett a kivitelező és a megbízó alkalmazottja sem, a módosítással ez úgy változik, hogy a független mérnök nem lehet az üzemeltetési és fenntartási feladatokat ellátó szervezet, kivéve, ha közszolgáltatói szerződés alapján látja el a feladatát.

Tarlós István főpolgármester és Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke péntek délután írja alá a 4-es metró egységes támogatási szerződését. Erre azért van szükség, mert eddig két külön szerződés szerint hívták le az uniós támogatásokat. Ezután egy szerződés fogja ezeket szabályozni.

Hamarosan indulhat a próbafutás

Időközben kiderült, hogy az Alstom Metropolis 4-es metróvonalra szánt szerelvénye hamarosan megkezdheti próbafutásait abban az alagútban, ahol várhatóan 2014-től közlekedni fog – közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság pénteken. A szerelvényt a 2-es vonalon az elmúlt hetekben már tesztelték, a napokban a gyártó átszállítja a Fehér úti járműtelepről a kelenföldi kocsiszínbe, majd újabb teszteket végeznek vele a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti szakaszon. A francia gyártó összesen 15 darab, 4 kocsis szerelvényt gyárt a 4-es vonalra, ezek automata üzemmódra is képesek lesznek.



Szavaztak a szétválasztásról

A képviselők megszavazták – 19 igennel, 2 ellenszavazattal, 6 tartózkodással – a nemzetiségi többcélú oktatási intézmények szétválasztásának visszavonását is. Csomós Miklós ágazati főpolgármester-helyettes előterjesztése szerint december elején döntöttek a horvát, szerb és szlovák nemzetiségi többcélú nevelési intézmények szétválasztásáról, így a korábban egy intézmény keretében működő óvodák önkormányzati, az iskolák pedig állami fenntartásúak lettek volna.

Később az Országgyűlés módosította az átvételről szóló szabályokat a nemzetiségi képzés sajátosságaira tekintettel, így az önkormányzatnak lehetősége nyílt korábbi döntését visszavonni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.