A BKK leányvállalata lesz a 4-es metró lebonyolítója

Tarlós István főpolgármester és Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke csütörtök délután írja alá a 4-es metró egységes támogatási szerződését.

TK
2012. 12. 21. 10:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A döntés értelmében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) leányvállalata, a BKK Közút lehet a 4-es metró lebonyolító mérnöke, miután a Fővárosi Közgyűlés módosította a szerződés erre vonatkozó részét. A határozatot 19 igennel, ellenszavazat nélkül, 8 tartózkodással fogadták el.

Az uniós társfinanszírozású projekteknél kötelezően kell alkalmazni a legjobb gyakorlatot tartalmazó FIDIC szerződéses rendszert, és ezt egy mérnök felügyeli. E független mérnöki feladatot eddig az Eurometro Kft. látta el, a módosítással azonban változnak a mérnökkel szembeni elvárások. Korábban a független mérnök nem lehetett a kivitelező és a megbízó alkalmazottja sem, a módosítással ez úgy változik, hogy a független mérnök nem lehet az üzemeltetési és fenntartási feladatokat ellátó szervezet, kivéve, ha közszolgáltatói szerződés alapján látja el a feladatát.

Tarlós István főpolgármester és Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke péntek délután írja alá a 4-es metró egységes támogatási szerződését. Erre azért van szükség, mert eddig két külön szerződés szerint hívták le az uniós támogatásokat. Ezután egy szerződés fogja ezeket szabályozni.

Hamarosan indulhat a próbafutás

Időközben kiderült, hogy az Alstom Metropolis 4-es metróvonalra szánt szerelvénye hamarosan megkezdheti próbafutásait abban az alagútban, ahol várhatóan 2014-től közlekedni fog – közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság pénteken. A szerelvényt a 2-es vonalon az elmúlt hetekben már tesztelték, a napokban a gyártó átszállítja a Fehér úti járműtelepről a kelenföldi kocsiszínbe, majd újabb teszteket végeznek vele a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti szakaszon. A francia gyártó összesen 15 darab, 4 kocsis szerelvényt gyárt a 4-es vonalra, ezek automata üzemmódra is képesek lesznek.



Szavaztak a szétválasztásról

A képviselők megszavazták – 19 igennel, 2 ellenszavazattal, 6 tartózkodással – a nemzetiségi többcélú oktatási intézmények szétválasztásának visszavonását is. Csomós Miklós ágazati főpolgármester-helyettes előterjesztése szerint december elején döntöttek a horvát, szerb és szlovák nemzetiségi többcélú nevelési intézmények szétválasztásáról, így a korábban egy intézmény keretében működő óvodák önkormányzati, az iskolák pedig állami fenntartásúak lettek volna.

Később az Országgyűlés módosította az átvételről szóló szabályokat a nemzetiségi képzés sajátosságaira tekintettel, így az önkormányzatnak lehetősége nyílt korábbi döntését visszavonni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.