Nem lesz többé sorbanállás és bliccelés

Aláírták a fővárosi tömegközlekedés e-jegyrendszerének hitelszerződését.

TAN
2013. 09. 06. 13:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szerződést Tarlós István főpolgármester, és Jean-Patrick Marquet, az EBRD önkormányzati és környezetvédelmi infrastruktúráért felelős igazgatója írta alá. Ezt megelőzően Tarlós azt mondta, a tömegközlekedés elavult jegyrendszere, annak technológiája „szánalmas és megmosolyogtató”, a bliccelés miatt sok kárt okozott, és ugyan voltak korábban kísérletek a fejlesztésre, de azok az elhatározásnál tovább nem jutottak.

Az EBRD által nyújtott 54,5 millió eurós hitel segítségével most – ahogy a főpolgármester fogalmazott – utol tudják érni Európát. A fejlesztés három fő célja a jegyrendszer megújítása, új jegyvásárlási csatornák nyitása és a bliccelés visszaszorítása. A jeggyel és bérlettel utazók számára is kényelmesebb lesz a rendszer használata, a hamisítást és a bliccelés lehetőségét pedig kizárják.

A bérlettel utazóknak a bevezetés után nem kell többet sorban állniuk, a chipkártyás bérletet ugyanis otthonról az interneten is fel tudják majd tölteni, a jegyet vásárlók pedig időalapú rendszert használhatnak, amely igazságosabb a jelenleginél – mondta a főpolgármester, hozzátéve, hogy később a rendszer alkalmas lesz az érintés nélküli bankkártyák kezelésére is.

A kivitelezési tendert már kiírták. Ezen nyolc pályázó indult. Jean-Patrick Marquet az aláírás előtt azt mondta, az utazás az új elektronikus jegyrendszerrel gyorsabb, egyszerűbb és hatékonyabb lesz mindenkinek, a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) pedig lehetővé teszi, hogy növelje hatékonyságát és javítsa a szolgáltatás minőségét. A fejlesztés az igazgató szerint jól mutatja, hogy Budapestnek van jövőképe, és ebben a hatékonyabb, kényelmesebb és jobb közösségi közlekedés is szerepel.

Az EBRD-vel kötendő hitelszerződést keddi ülésén hagyta jóvá a Fővárosi Közgyűlés. A hitel felvevője a BKK lesz. A kölcsönszerződés mellett egy önkormányzati támogatási szerződést is meg kell kötni az EBRD gyakorlatának megfelelően az önkormányzat, a BKK és a bank között.

Elsőként a bérletes utasok tudják majd használni az új jegyrendszert 2014-től. Az időalapú jegyrendszer bevezetése ezt követően történhet meg.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.