1100 biciklivel áprilisban indul a Bubi

Áprilisban 75 dokkolóval, 1100 szamárral indul a közbringázás, ami Budapestnek 50 milliójába kerül.

BuL
2013. 11. 06. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mol lett a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a Bubi (Budapest-bicikli) névadó szponzora, az olajipari vállalat a működési költségek jelentős részét vállalja – jelentette be Tarlós István főpolgármester és Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója szerdán Budapesten.

A rendszer éves üzemeltetési költsége mintegy 250 millió forint, a Mol ebből nettó 122 millió forintot vállalt magára. A fennmaradó költségeket a főváros fizeti, és a bevételek Budapest költségét csökkentik. Évente csaknem 70 milliós bevétellel számolnak, így a fővárosnak évente mintegy 50 millió forintba kerülhet a Bubi üzemeltetése – hangzott el a sajtótájékoztatón. Tarlós István főpolgármester azt mondta, 1994 óta mintegy megötszöröződött a kerékpáros-forgalom Budapesten.

A terminálok telepítése februárban kezdődik, a kerékpárokat és a dokkolóállomásokat GPS-alapú nyomkövető rendszer és kamerarendszer is védeni fogja, az átadás áprilisban várható. Az előzetes becslések szerint évente mintegy 12 ezer ember használja majd a közösségi kerékpárokat.

A Bubi rendszer 2014 áprilisában indul 75 gyűjtőállomással és 1100 kerékpárral, utóbbiakat a Csepel gyártja. A kerékpárokat bármelyik állomáson fel lehet majd venni, majd le lehet tenni használat után. A rendszer kiépítését az Európai Unió finanszírozza.

Esztergomban már beindult a rendszer, s a Balatonnak is lesz hamarosan Bubija.

Az MNO KüllőnÉlő bringásblogja az indulás előtt egy évvel vette számba a Bubi helyzetét.

A dokkolóállomásokat ITT nézheti meg!

A rendszer átadásáig közlekedéstechnikai módosításokat is végezni kell, csomópontok közlekedését kell újratervezni.

A díjtáblázaton Tarlós István elmondása szerint jelenleg is dolgoznak a szakemberek, egyelőre annyi tudható, hogy az első félóra díjmentes lesz, és a rendszert a regisztrációkor kapott elektronikus kártyával vagy bankkártyával lehet majd használni.

Hangsúlyozta, hogy a főváros elsődleges célja a kerékpáros kultúra fejlesztése, és egyúttal a teljes közlekedési kultúra átalakítása, de minden döntésnél figyelni kell arra, hogy olyan lépéseket tegyenek, amelyek a főváros közlekedésének egészét, adottságait is figyelembe veszi. Ez utóbbi kijelentésnél is tovább ment, amikor Vitézy Dávidhoz intézett nyílt levelet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.