1100 biciklivel áprilisban indul a Bubi

Áprilisban 75 dokkolóval, 1100 szamárral indul a közbringázás, ami Budapestnek 50 milliójába kerül.

BuL
2013. 11. 06. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mol lett a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a Bubi (Budapest-bicikli) névadó szponzora, az olajipari vállalat a működési költségek jelentős részét vállalja – jelentette be Tarlós István főpolgármester és Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója szerdán Budapesten.

A rendszer éves üzemeltetési költsége mintegy 250 millió forint, a Mol ebből nettó 122 millió forintot vállalt magára. A fennmaradó költségeket a főváros fizeti, és a bevételek Budapest költségét csökkentik. Évente csaknem 70 milliós bevétellel számolnak, így a fővárosnak évente mintegy 50 millió forintba kerülhet a Bubi üzemeltetése – hangzott el a sajtótájékoztatón. Tarlós István főpolgármester azt mondta, 1994 óta mintegy megötszöröződött a kerékpáros-forgalom Budapesten.

A terminálok telepítése februárban kezdődik, a kerékpárokat és a dokkolóállomásokat GPS-alapú nyomkövető rendszer és kamerarendszer is védeni fogja, az átadás áprilisban várható. Az előzetes becslések szerint évente mintegy 12 ezer ember használja majd a közösségi kerékpárokat.

A Bubi rendszer 2014 áprilisában indul 75 gyűjtőállomással és 1100 kerékpárral, utóbbiakat a Csepel gyártja. A kerékpárokat bármelyik állomáson fel lehet majd venni, majd le lehet tenni használat után. A rendszer kiépítését az Európai Unió finanszírozza.

Esztergomban már beindult a rendszer, s a Balatonnak is lesz hamarosan Bubija.

Az MNO KüllőnÉlő bringásblogja az indulás előtt egy évvel vette számba a Bubi helyzetét.

A dokkolóállomásokat ITT nézheti meg!

A rendszer átadásáig közlekedéstechnikai módosításokat is végezni kell, csomópontok közlekedését kell újratervezni.

A díjtáblázaton Tarlós István elmondása szerint jelenleg is dolgoznak a szakemberek, egyelőre annyi tudható, hogy az első félóra díjmentes lesz, és a rendszert a regisztrációkor kapott elektronikus kártyával vagy bankkártyával lehet majd használni.

Hangsúlyozta, hogy a főváros elsődleges célja a kerékpáros kultúra fejlesztése, és egyúttal a teljes közlekedési kultúra átalakítása, de minden döntésnél figyelni kell arra, hogy olyan lépéseket tegyenek, amelyek a főváros közlekedésének egészét, adottságait is figyelembe veszi. Ez utóbbi kijelentésnél is tovább ment, amikor Vitézy Dávidhoz intézett nyílt levelet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.