A Mol lett a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a Bubi (Budapest-bicikli) névadó szponzora, az olajipari vállalat a működési költségek jelentős részét vállalja – jelentette be Tarlós István főpolgármester és Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója szerdán Budapesten.
A rendszer éves üzemeltetési költsége mintegy 250 millió forint, a Mol ebből nettó 122 millió forintot vállalt magára. A fennmaradó költségeket a főváros fizeti, és a bevételek Budapest költségét csökkentik. Évente csaknem 70 milliós bevétellel számolnak, így a fővárosnak évente mintegy 50 millió forintba kerülhet a Bubi üzemeltetése – hangzott el a sajtótájékoztatón. Tarlós István főpolgármester azt mondta, 1994 óta mintegy megötszöröződött a kerékpáros-forgalom Budapesten.
A terminálok telepítése februárban kezdődik, a kerékpárokat és a dokkolóállomásokat GPS-alapú nyomkövető rendszer és kamerarendszer is védeni fogja, az átadás áprilisban várható. Az előzetes becslések szerint évente mintegy 12 ezer ember használja majd a közösségi kerékpárokat.
A Bubi rendszer 2014 áprilisában indul 75 gyűjtőállomással és 1100 kerékpárral, utóbbiakat a Csepel gyártja. A kerékpárokat bármelyik állomáson fel lehet majd venni, majd le lehet tenni használat után. A rendszer kiépítését az Európai Unió finanszírozza.
Esztergomban már beindult a rendszer, s a Balatonnak is lesz hamarosan Bubija.
Az MNO KüllőnÉlő bringásblogja az indulás előtt egy évvel vette számba a Bubi helyzetét.
A dokkolóállomásokat ITT nézheti meg!
A rendszer átadásáig közlekedéstechnikai módosításokat is végezni kell, csomópontok közlekedését kell újratervezni.
A díjtáblázaton Tarlós István elmondása szerint jelenleg is dolgoznak a szakemberek, egyelőre annyi tudható, hogy az első félóra díjmentes lesz, és a rendszert a regisztrációkor kapott elektronikus kártyával vagy bankkártyával lehet majd használni.
Hangsúlyozta, hogy a főváros elsődleges célja a kerékpáros kultúra fejlesztése, és egyúttal a teljes közlekedési kultúra átalakítása, de minden döntésnél figyelni kell arra, hogy olyan lépéseket tegyenek, amelyek a főváros közlekedésének egészét, adottságait is figyelembe veszi. Ez utóbbi kijelentésnél is tovább ment, amikor Vitézy Dávidhoz intézett nyílt levelet.