Az M86-os megépülése egy évtizedek óta meglévő hiányt pótol

Látványos az az előrehaladás, amelyet az M86-os számú főút építésében elértek.

TK
2014. 03. 20. 14:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az M86-os építése hazánkban ma a legnagyobb folyamatban lévő útépítés, amelyet a kormány szilárd elhatározásának és támogatásának köszönhetően sikerült 2010 után a holtpontról kimozdítani – mondta. Emlékeztetett, hogy 2010-ben a kormányváltáskor a sokéves ígérgetés, fogadkozás és szemfényvesztés ellenére sem a szükséges engedélyek, sem a kisajátított földterületek, de szavai szerint legfőképpen pénz nem állt rendelkezésre az építkezéshez, most azonban az út teljes hosszában jól haladnak a munkálatok és várhatóan 2016 végére elkészül a négysávos gyorsforgalmi út Győr és Szombathely között.

Hende Csaba hangsúlyozta: az M86-os megépülésével Szombathely és egész Vas megye fejlődése, gazdasági fejlődése, életminőség-javulása olyan hatalmas lökést kap, ami évtizedek óta meglévő hiányt pótol és évtizedekre fogja meghatározni az egész régió fejlődését.

Ágh Péter országgyűlési képviselő (Fidesz–KDNP) úgy fogalmazott: ennek a ciklusnak az volt a feladata, hogy a holtpontról kimozdítsa az út építését és új lendületet adjon, a következő ciklusban a Vas megyei országgyűlési képviselőknek pedig az lesz a feladatuk, hogy fenntartsák azt a támogatást és azt az összefogást, ami a kormány és a helyi politikusok között kialakult az út megépülése érdekében.

Puskás Tivadar (Fidesz–KDNP) országgyűlési képviselő, Szombathely polgármestere a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: a kétezer éve folyamatosan lakott Szombathely, az egykori Savaria számára az a Borstyánkő út adta meg a lehetőséget, hogy kereskedelmi és közlekedési központ legyen, amelyen nagyjából a most épülő és a város jövőjét hosszú távon meghatározó M86-os út is halad.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szóvivője ismertette: a jó idő segítette az útépítőket, ezért a kivitelező tudja tartani a június 30-i átadási határidőt, az új nyomvonalon megépült szakaszon ezért már júniusban megindulhat majd a forgalom. Szavai szerint az útépítés Vát és Szombathely között a végső fázisában van, áprilisban elindul az aszfaltozás, burkolják a vízelvezető árkot, megépülnek a vadvédő kerítések és telepítik a növényzetet.

Kovács Ferenc (Fidesz–KDNP) országgyűlési képviselő, útügyi miniszteri biztos, a Vas megyei közgyűlés elnöke elmondta: a munka nem áll meg Vas megyében az M86-os építésével, a 86-os út építése Szombathely elkerülésével Táplánszentkereszt irányába folytatódik, ahol Táplánszentkereszt és Egyházasrádóc között új nyomvonalon épül ki az út, először kétszer egy sávon, de négysávosra tervezve.

Hozzátette: kiemelt projektként szerepel a 2014–2020-as programban a 87-es főút Szombathely–Kőszeg közötti szakaszának építése, szintén a tervek között szerepel a 8-as főút Kám és Jánosháza közötti szakaszának korszerűsítése, valamint Körmend elkerülésével az országhatárig egy kétszer kétsávos gyorsforgalmi út kiépítése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.