A Volánbusz közbeszerzésen nyerte el a városhatárt átlépő vonalak üzemeltetését, ez a cég adta a legolcsóbb és a minden szempontból is legkedvezőbb ajánlatot – válaszolta a vezérigazgató az MTI kérdésére.
A Volánbusz 8+2 évre nyerte el a vonalak üzemeltetési jogát, azzal a feltétellel, hogy új, alacsony padlós buszokat vásárol erre a célra – erről Dévényi Gergely, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója beszélt a tájékoztatón.
A cég 11 milliárd forintos MFB-hitelből 167 buszt szerzett be erre a célra, ebből 106 darab az Euro 6-os normának megfelelő MAN jármű, míg 61 darab Euro 5-ös Rába-Volvo busz. Miután a vásárlás európai közbeszerzésen történt, a jármű származása nem szerepelhetett feltételként a tenderen – válaszolta egy újságírói kérdésre a vezérigazgató.
A vasárnap induló váltással a menetrend és a tarifa változatlan marad, csak korszerű, légkondicionált járművek járnak a korábbi öreg Ikarusok helyett. Így Solymárra a 64-es, a 64A és a 264-es nappali, valamint a 964-es éjszakai vonalon, Pilisborosjenőre a 218-as nappali, Nagykovácsiba és Remeteszőlősre pedig a 63-as nappali és a 963-as éjszakai buszt vehetik igénybe az utasok.
Vitézy Dávid kiemelte, hogy ezek a járatok a fővároson belül is könnyítik a közlekedést. Az említett járatokon például naponta 20 ezer ember utazik, ha ők autóval közlekednének, megbénulna azon a területen Budapest közlekedése.
A péceli vonalat már átvette a Volán a BKV-tól és június végéig további nyolc járatot is átvesz. Ezek a következő településeket kötik össze a fővárossal: Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Halásztelek, Szigetszentmiklós / Lakihegy, illetve Törökbálint. A BKK vezérigazgatója kiemelte, hogy az elmúlt 4 évben a BKV 300 új és 200 jó állapotú használt busszal javította járműparkja átlagos életkorát.