Sokan keresik meg a békéltető testületet

Az idei első félévben 1819 üggyel foglalkoztak.

NT
2014. 07. 08. 20:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A testület az MTI-hez kedden eljuttatott tájékoztatójában ismerteti: tavaly összesen 3239 eljárást kezdeményeztek a testületnél, míg 2010-ben számuk még nem érte el a 2500-at. A fogyasztóvédelemről szóló törvény alapján működő békéltető testületek elsődleges feladata a fogyasztók és a vállalkozások közötti viták megoldása.

Az első félévben a kereskedelemmel kapcsolatban 754 vitás ügy került a budapesti testülethez. A kereskedelmi ügyek jellemzően a fogyasztó és vállalkozás között megkötött szerződések hibás teljesítésével, a szavatossági-jótállási igények érvényesítésével, illetve a speciális értékesítési formákkal függenek össze.

Az egyéb szolgáltatások ügytípusból 782 érkezett. A leggyakoribbak a távközlési szolgáltatással kapcsolatos kérelmek, amelyek legtöbbje a díjfizetéssel, díjhátralékkal, díjcsomagváltással, díjemeléssel függ össze. Ide tartoznak a parkolási ügyek és a kuponos szolgáltatások is.

A közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatosan 128, a pénzügyekkel 63, az építőiparral 56, az utazási szerződésekkel kapcsolatban pedig 36 kérelem érkezett az első hat hónapban. Az első félévi 1819 ügyből 1473-mat zárt már le a budapesti testület. Ezek közül 547 végződött egyezséggel, és 313 ajánlást hozott meg a testület. Az ajánlásokat a vállalkozások több mint 80 százaléka teljesítette, annak ellenére, hogy ez nem kötelező – derül ki a tájékoztatóból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.