Az OKF szóvivője elmondta: szerda délutántól több mint száz helyen kidőlt fák és leszakadt faágak, csaknem száz esetben a hirtelen lezúduló nagy mennyiségű csapadék miatt kellett beavatkozniuk. Mindezek több helyen nehezítették a közlekedést is. A tűzoltóknak sok munkájuk volt Budapesten, Érden, Veresegyházon és Debrecenben.
A Hajdú-Bihar megyei megyeszékhelyen egy szakközépiskola pincéjét öntötte el a víz. Mezőkövesden pedig egy kórház tetejét bontotta meg a szél. Emellett mintegy 20 épületkárnál kérték a tűzoltók segítségét.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat az MTI-hez csütörtök reggel eljuttatott veszélyjelzése szerint csütörtökön is többfelé várható heves esőzés.
A várható felhőszakadás miatt Baranya, Bács-Kiskun, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád, Fejér, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád, Pest, Somogy, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Tolna és Veszprém megyében, valamint Budapesten van érvényben elsőfokú figyelmeztetés. Ezeken a területeken ismét számítani lehet arra, hogy egy-egy intenzív zápor, zivatar során rövid idő alatt jelentős mennyiségű csapadék hullhat. Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Jász-Nagykun-Szolnok és Pest megyére, továbbá a fővárosra a várható heves zivatarok miatt is kiadták az elsőfokú figyelmeztetést.
A pécsi vasútvonalon is fennakadások vannak, a vácin pedig hosszabbodtak a késések – közölte a Mávinform csütörtök reggel. Közleményük szerint a Szakály–Hőgyész és Keszőhidegkút–Gyönk állomás között elromlott a vasúti biztosítóberendezés. Emiatt a Budapest–Dombóvár–Pécs vasútvonalon közlekedő vonatok 20-30 percet késnek, amely az intercity vonatokat is érinti.
A Budapest–Vác–Szob vasútvonalon azért vannak késések, mert a Budapest-Keleti pályaudvar és Hamburg között közlekedő Jeszenszky János EuroCity egyik kocsija füstölt, s emiatt ezt a kocsit Vácon le kellett kapcsolni a szerelvényről. A váci állomás teljes vágányhálózatát átépítik, ezért nem használható az összes vágány. Mindezek miatt a Budapest–Vác–Szob vasútvonalon a reggeli csúcsidőszakban 40-50 perces késések is lehetnek – írta a Mávinform.