Az ideiglenes helyreállítás ideális esetben három-négy hetet vesz igénybe, de az időtartamot külső körülmények is befolyásolhatják, például az időjárás alakulása, nagy mennyiségű csapadék – írták.
Közleményük szerint a MÁV Zrt. a munka elvégzésére versenyeztetéssel választotta ki a megfelelő szakmai tapasztalatú és felkészültségű céget, a geotechnikai problémák megoldására szakosodott Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft.-t.
A vonatok jelenleg Kelenföld állomásról, a MÁV-Start Zrt. honlapján található menetrend szerint közlekednek.
A rézsűcsúszás és támfalomlás okainak és a munkálatok költségeinek megállapítására még folyamatban vannak a vasúttársaság belső és külső szakértői vizsgálatai, beleértve a geotechnikai és hidrológiai szakvélemények összeállítása is – írta közleményében a MÁV Zrt.
Január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott. A MÁV Zrt. a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, január 31-én pedig teljesen lezárta a pályaudvart.
A Népszabadság csütörtöki számában azt írta, nem biztos, hogy alaptalanok a Déli pályaudvar végérvényes bezárásáról szóló hírek, ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vizsgálja, hogy miként lehetne az utas- és vonatforgalmat véglegesen Kelenföldre költöztetni. A Bors szerint akár el is adhatják a Vérmező melletti értékes területet.