Százmilliós autóköltségek

Mintegy 115 millió forintot költöttek benzinre és autójavításra január és június között a kormányzati vezetők.

2015. 08. 10. 7:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint 82 millió forintba került a miniszterek, államtitkárok és helyettes államtitkárok által használt gépkocsik üzemanyagköltsége az év első hat hónapjában – derül ki a parlament honlapján közzétett táblázatból, amelyet Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter küldött Mesterházy Attila (MSZP) írásbeli kérdésére. A hivatalos összesítés szerint ezek a kormányzati vezetők összesen 144 járművet használhatnak, főként Skoda Superbet (115 darab), illetve Skoda Octaviát (11 darab), de akad még néhány Audi A6-os, Volkswagen Passat, Volkswagen Multivan és Ford S-Max is a járműflottájukban. A benzinköltségekből leginkább a Miniszterelnökség (21 millió forint) és az Emberi Erőforrások Minisztériuma (18 millió forint) vette ki a részét, miközben 10 millió forint körüli összeget használt fel a földművelésügyi, a fejlesztési és a nemzetgazdasági tárca.

A 82 milliós benzinköltségen felül 33,5 millió forintot költöttek a miniszteri, államtitkári és helyettes államtitkári autók javítására januártól júniusig. Leginkább Balog Zoltán tárcájának vezetői szorultak szervizelésre: több mint 8,6 millió forintot fordítottak erre. A nagyobb járműparkkal rendelkező Miniszterelnökség ehhez képest 5,8 millió forintból megúszta az autók rendbetételét, a legkevesebbet, 2,8 millió forintot pedig a Belügyminisztériumnak kellett kifizetnie erre a célra.

Emlékezetes, az első Orbán-kormány idején, 2011-ben a Blikk írta meg, hogy 600 millió forintért 97 Skoda Superbet vásárolt a kormányzat a minisztereknek, államtitkároknak és helyettes államtitkároknak. Az akkori indoklás szerint az új autókra azért van szükség, mert az állami vezetőket már régi, többéves járművek szolgálják ki, amelyek sokszor lerobbannak. A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság korabeli magyarázata úgy szólt: olcsóbb új szolgálati gépjárműveket venni, mint a meghibásodottakat állandóan javítgatni. Mint kiderült, a minisztereknek benzines, az államtitkároknak pedig dízeles Skoda Superb jutott. A tárcavezetők kétszáz lóerős, kétliteres, benzinmotorral ellátott autókat kaptak, amelyeknek a gyári adatok szerint 236 kilométer az óránkénti végsebessége.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.