Százmilliós autóköltségek

Mintegy 115 millió forintot költöttek benzinre és autójavításra január és június között a kormányzati vezetők.

2015. 08. 10. 7:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint 82 millió forintba került a miniszterek, államtitkárok és helyettes államtitkárok által használt gépkocsik üzemanyagköltsége az év első hat hónapjában – derül ki a parlament honlapján közzétett táblázatból, amelyet Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter küldött Mesterházy Attila (MSZP) írásbeli kérdésére. A hivatalos összesítés szerint ezek a kormányzati vezetők összesen 144 járművet használhatnak, főként Skoda Superbet (115 darab), illetve Skoda Octaviát (11 darab), de akad még néhány Audi A6-os, Volkswagen Passat, Volkswagen Multivan és Ford S-Max is a járműflottájukban. A benzinköltségekből leginkább a Miniszterelnökség (21 millió forint) és az Emberi Erőforrások Minisztériuma (18 millió forint) vette ki a részét, miközben 10 millió forint körüli összeget használt fel a földművelésügyi, a fejlesztési és a nemzetgazdasági tárca.

A 82 milliós benzinköltségen felül 33,5 millió forintot költöttek a miniszteri, államtitkári és helyettes államtitkári autók javítására januártól júniusig. Leginkább Balog Zoltán tárcájának vezetői szorultak szervizelésre: több mint 8,6 millió forintot fordítottak erre. A nagyobb járműparkkal rendelkező Miniszterelnökség ehhez képest 5,8 millió forintból megúszta az autók rendbetételét, a legkevesebbet, 2,8 millió forintot pedig a Belügyminisztériumnak kellett kifizetnie erre a célra.

Emlékezetes, az első Orbán-kormány idején, 2011-ben a Blikk írta meg, hogy 600 millió forintért 97 Skoda Superbet vásárolt a kormányzat a minisztereknek, államtitkároknak és helyettes államtitkároknak. Az akkori indoklás szerint az új autókra azért van szükség, mert az állami vezetőket már régi, többéves járművek szolgálják ki, amelyek sokszor lerobbannak. A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság korabeli magyarázata úgy szólt: olcsóbb új szolgálati gépjárműveket venni, mint a meghibásodottakat állandóan javítgatni. Mint kiderült, a minisztereknek benzines, az államtitkároknak pedig dízeles Skoda Superb jutott. A tárcavezetők kétszáz lóerős, kétliteres, benzinmotorral ellátott autókat kaptak, amelyeknek a gyári adatok szerint 236 kilométer az óránkénti végsebessége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.