Már be is vetették az új CAF villamosokat Budapesten

Az első délután egy órakor állt forgalomba a 3-as villamos vonalán.

MTI
2015. 09. 17. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István főpolgármester a villamos ünnepélyes átadásán közölte, hogy az első CAF Urbos 3 típusú jármű 13.00 órakor áll forgalomba.

Az új villamosflotta 35 rövidebb és 12 hosszabb járműből áll majd. A rövidebb, 34 méter hosszú járművek a 3-as vonalra, a budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között a jövőben közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A rövidebb villamoson 200 ember tud utazni, 46 ülőhely van rajta.

A Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd. Ez a leghosszabb és legnagyobb kapacitású villamos a világon. Ez a jármű 81 ülőhellyel rendelkezik, és 345 ember utazhat rajta egyszerre.

A főpolgármester közölte, hogy az új villamosok belső kialakításukkal „maximálisan megfelelnek a modern kor valamennyi igényének”: alacsony padlósok és légkondicionáltak. Az új jármű forgalomba állításával fokozatosan kivonják a forgalomból a legöregebb, elavult járműveket – tette hozzá. Közölte azt is, hogy felújított 3-as vonalon hat perccel csökkent a menetidő. A villamosvonalon csütörtöktől a régi villamosok mellett egyelőre két új, rövidebb CAF villamos közlekedik menetrendszerűen.

A főpolgármester kitért arra, hogy a CAF-fal kötött szerződés lehetőséget teremt további 77 villamos beszerzésére. Újabb forrás felhasználásával összesen tehát 124 új villamos helyezhető üzembe 2020-ig Budapesten – mondta.

Tarlós István szólt arról is, hogy a fővárosi közösségi közlekedés az elmúlt években új erőre kapott. Ezek között említette a 4-es metró indulását, a jármű- és hálózatfejlesztéseket, a Futár-programot, valamint az elektronikus jegykiadó automaták bevezetését. Elmondta, a mostani ciklusban kiépül majd a Baross tér és Újpalota közötti, továbbá a Külső Bécsi úti villamosvonal.

A Széll Kálmán tér felújítása kapcsán Tarlós István szólt arról, hogy a rekonstrukció 2016 első felében biztosan befejeződik. A tér új arculatot kap, megújul a vágányszerkezet, közelebb kerülnek egymáshoz a megállók, és akadálymentessé válik a terület. Az egységes kortárs építészeti megoldásokkal élhetőbb közösség tér jön létre – fogalmazott.

A Budapesti Közlekedési Központ a fővárosi önkormányzat megbízásából 2014 februárjában indított nyílt közbeszerzési eljárást összesen 47 alacsony padlós villamos gyártására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.