Már be is vetették az új CAF villamosokat Budapesten

Az első délután egy órakor állt forgalomba a 3-as villamos vonalán.

MTI
2015. 09. 17. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István főpolgármester a villamos ünnepélyes átadásán közölte, hogy az első CAF Urbos 3 típusú jármű 13.00 órakor áll forgalomba.Az új villamosflotta 35 rövidebb és 12 hosszabb járműből áll majd. A rövidebb, 34 méter hosszú járművek a 3-as vonalra, a budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között a jövőben közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A rövidebb villamoson 200 ember tud utazni, 46 ülőhely van rajta.A Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd. Ez a leghosszabb és legnagyobb kapacitású villamos a világon. Ez a jármű 81 ülőhellyel rendelkezik, és 345 ember utazhat rajta egyszerre.A főpolgármester közölte, hogy az új villamosok belső kialakításukkal „maximálisan megfelelnek a modern kor valamennyi igényének”: alacsony padlósok és légkondicionáltak. Az új jármű forgalomba állításával fokozatosan kivonják a forgalomból a legöregebb, elavult járműveket – tette hozzá. Közölte azt is, hogy felújított 3-as vonalon hat perccel csökkent a menetidő. A villamosvonalon csütörtöktől a régi villamosok mellett egyelőre két új, rövidebb CAF villamos közlekedik menetrendszerűen.A főpolgármester kitért arra, hogy a CAF-fal kötött szerződés lehetőséget teremt további 77 villamos beszerzésére. Újabb forrás felhasználásával összesen tehát 124 új villamos helyezhető üzembe 2020-ig Budapesten – mondta.Tarlós István szólt arról is, hogy a fővárosi közösségi közlekedés az elmúlt években új erőre kapott. Ezek között említette a 4-es metró indulását, a jármű- és hálózatfejlesztéseket, a Futár-programot, valamint az elektronikus jegykiadó automaták bevezetését. Elmondta, a mostani ciklusban kiépül majd a Baross tér és Újpalota közötti, továbbá a Külső Bécsi úti villamosvonal.A Széll Kálmán tér felújítása kapcsán Tarlós István szólt arról, hogy a rekonstrukció 2016 első felében biztosan befejeződik. A tér új arculatot kap, megújul a vágányszerkezet, közelebb kerülnek egymáshoz a megállók, és akadálymentessé válik a terület. Az egységes kortárs építészeti megoldásokkal élhetőbb közösség tér jön létre – fogalmazott.A Budapesti Közlekedési Központ a fővárosi önkormányzat megbízásából 2014 februárjában indított nyílt közbeszerzési eljárást összesen 47 alacsony padlós villamos gyártására.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.