Határidőkben jól teljesít az M3-as metró felújítása

2019 ősze előtt szinte biztosan nem tudják átadni a metróvonalat – írja a Népszabadság.

MNO
2016. 04. 19. 8:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros által készített belső ütemterv szerint az idén már nem kezdődhet el az M3-as metró alagútjának rekonstrukciója, így azzal aligha végezhetnek 2019. szeptember 30. előtt – állítja a napilap keddi címlapsztorija, szemben Tarlós István még októberben tett kijelentésével, amikor a főpolgármester még úgy vélte, nincs ok a 2018 végi átadási határidő módosítására.

A csúszás már most több hónapos, amit azzal magyaráz a lap írása, hogy a kivitelezési tervek készítését célzó első tender a minisztériumnál elakadt, a következőt január közepére ütemezték, de február végén hirdették meg. Az ajánlattételi határidő március vége volt, de az eredményhirdetés körül nagy a bizonytalanság. A kivitelezői tendert nyár elején hirdethetik meg, ennek átfutása a jogorvoslati eljárásokkal együtt legalább fél év. Idáig juthat el pénz nélkül a főváros.

Márpedig pénzre igen csak szükség lenne, hiszen a kivitelezési szerződést csak akkor kötheti meg Budapest, ha a szükséges fedezet a főváros rendelkezésére áll – emlékeztet a lap, pénznek pedig egyelőre se híre, se hamva. Most annyiról van szó, hogy kormányhatározatban a projekt 125 milliárdos uniós keretét 137,5 milliárdra emelték. A fejlesztési minisztériumnak ennek alapján kell benyújtania a támogatási kérelmet az Európai Bizottsághoz, az egyeztetések csak ezt követően kezdődhetnek el.

A Népszabadság a Vs.hu hírportál értesülésére hivatkozva ugyanakkor azt írja, hogy Brüsszel eleve részfinanszírozásban gondolkodik, a teljes számlát csak akkor állná esetleg, ha meghosszabbítanák a pályát, akadálymentesítenék az utazók mozgását, s nem utolsósorban érzékelhetően nőne az utasszám.

Egyelőre viszont nincs jel arra, hogy az állam valamilyen szinten beszállna a metróvonal felújításának finanszírozásába, sőt – a Népszabadság informácija szerint – már az is felvetődött, hogy uniós pénz nélkül csak részlegesen újítanák fel a pályát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.