A QR-kódot, illetve vonalkódot kellene leolvasniuk az új berendezéseknek, azonban az RTL híradójában megszólalók szerint ez korántsem egyszerű feladat: van, hogy tíz percbe is beletelik, mire hajlandó lehívni az adatokat a rendszer; állítólag azért, mert nincsen térerő. Ez főleg olyankor problematikus, amikor sok utas van, vagy ha az ember időközben szeretne leszállni a vonatról.
Bár a MÁV az RTL kérdéseire válaszolva azt írta, hogy sem a vonalkód, sem a QR-kód leolvasásához nincs szükség internetelérésre és térerőre, mert az ehhez használt eszközök offline módban is tudnak működni. Halasi Zoltán, a Vasutasok Demokratikus Szakszervezetének elnöke szerint ez ugyan igaz, de ez a funkció sem működik megfelelően: vagy nem működik, vagy hasonlóan hosszú várakozási időt generál, mint az online megoldás. Mint mondta, szerinte még nem érett meg a helyzet arra, hogy ez a szisztéma bevezetésre kerüljön.
A MÁV egyébként egy éve teszteli a 3,5 milliárd forintos új jegyértékesítési rendszerét, amely 63 helyszínen működik az országban. A jegykiadással pedig továbbra is vannak problémák, együtt utazni kívánó családtagok például sokszor nem egymás mellé kapnak jegyet; a MÁV azonban ezt azzal magyarázta, hogy még csak tesztüzemben működnek az új megoldások.