Nagyon nehézkessé vált a jegyellenőrzés a MÁV-nál

Van, hogy tíz percet is várni kell, mire egy utas jegyét beolvassa a kalauzok új, méregdrága készüléke.

MNO
2016. 04. 01. 19:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A QR-kódot, illetve vonalkódot kellene leolvasniuk az új berendezéseknek, azonban az RTL híradójában megszólalók szerint ez korántsem egyszerű feladat: van, hogy tíz percbe is beletelik, mire hajlandó lehívni az adatokat a rendszer; állítólag azért, mert nincsen térerő. Ez főleg olyankor problematikus, amikor sok utas van, vagy ha az ember időközben szeretne leszállni a vonatról.

Bár a MÁV az RTL kérdéseire válaszolva azt írta, hogy sem a vonalkód, sem a QR-kód leolvasásához nincs szükség internetelérésre és térerőre, mert az ehhez használt eszközök offline módban is tudnak működni. Halasi Zoltán, a Vasutasok Demokratikus Szakszervezetének elnöke szerint ez ugyan igaz, de ez a funkció sem működik megfelelően: vagy nem működik, vagy hasonlóan hosszú várakozási időt generál, mint az online megoldás. Mint mondta, szerinte még nem érett meg a helyzet arra, hogy ez a szisztéma bevezetésre kerüljön.

A MÁV egyébként egy éve teszteli a 3,5 milliárd forintos új jegyértékesítési rendszerét, amely 63 helyszínen működik az országban. A jegykiadással pedig továbbra is vannak problémák, együtt utazni kívánó családtagok például sokszor nem egymás mellé kapnak jegyet; a MÁV azonban ezt azzal magyarázta, hogy még csak tesztüzemben működnek az új megoldások.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.