A Tarlós István főpolgármester, valamint Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztésben két változat szerepel a járműpótlás megoldására: az egyik új buszok vásárlását, a másik a szolgáltatás megrendelését irányozza elő. „A metrószerelvények nagy befogadóképességének kiváltása érdekében” 150 csuklós autóbusz forgalomba állítása szükséges – hangsúlyozták.
Az előterjesztők a szolgáltatás megrendelésével szemben 110 új lengyel Solaris autóbusz beszerzésére tesznek javaslatot. A maradék 40 buszt más vonalakról csoportosítanák át.
A hármas metróvonal rekonstrukciója a tervek szerint novemberben kezdődne, a forgalomba helyezés határideje 2019 júniusának vége.
A kormány viszont azt szeretné, ha a főváros magyar buszokat vásárolna, ezt hangsúlyozandó tegnap Kovács Zoltán bejelentette: nemzeti autóbusz-gyártási stratégia kidolgozásáról és végrehajtásáról határozott a kormány. Tarlós ugyanakkor a Hír TV-ben arról beszélt, hogy akár csúszhat is a beruházás, ha a kormány ragaszkodik a drágább magyar járművekhez. A magyar cég vezetője közben bérleteket ajánlott fel, illetve úgy fogalmazott, hogy csak papíron drágább a hazai.