Káoszba fullad-e a balatoni vonatozás?

Nem tudni még, nyáron hány vonat lesz naponta a magyar tengerhez.

RZ
2016. 06. 08. 14:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden nyáron tömött vonatok robognak Budapest felől a Balaton északi partjára, a szolgáltatás egyre népszerűbb, most azonban megeshet, hogy megbicsaklik a fejlődés. A napokban többek közt a Hvg.hu is arról írt, hogy míg tavaly napi 7 gyorsvonat és 7 sebesvonat, plusz hétköznap 3, hétvégén 6 mentesítő járat indult Budapestről Balatonfüred felé, a június 18-án életbe lépő idei nyári menetrendben hétköznap a tavalyi 17 vonatból már csak 10 vonat marad meg, hétvégén pedig 20-ból 15. Ez jókora visszaesést jelentene tehát a korábbi évekhez képest, noha a vonatok egyáltalán nem voltak kihasználatlanok.

A MÁV ugyanakkor most azt mondja: a cégcsoport honlapján a teljes és végleges nyári menetrend még el sem érhető. Az várhatóan csak június 10-étől tekinthető meg, addig fokozatosan töltik fel az internetes menetrendi keresőjüket, valószínűleg ezért láttak az érdeklődök a korábbiaknál kevesebb járatot. Reakciójukban konkrétan nem cáfolták a csökkentést az előző szezonhoz képest, a nyári menetrendet ugyanis június 14-én készülnek bemutatni, addig részleteket nem árulnak el. Az MNO-hoz eljuttatott közleményben annyit azonban leírnak: „a MÁV-Start célja, hogy a székesfehérvári átépítés miatti vágányzár ellenére megkönnyítse a Balatonhoz utazók közlekedését, ezért az év közbeni menetrendhez képest is kedvezőbb ajánlatokkal készül a nyári szezonra”.

Az is igaz ugyanakkor, hogy a Balaton északi partján húzódó vonal a nyári vasúti közlekedés Achilles-ína. Noha az utóbbi években bevezették a „neves” járatokat – ilyen például a modern Desiro motorvonattal biztosított „Katica” –, és átláthatóbbá tették a menetrendet, a pálya gyakorlatilag végig egyvágányú és villamosítva sincsen, így eléggé behatároltak a lehetőségek. Nyáron, amikor jóval több vonat közlekedik arrafelé, nagyon nehéz elkerülni a késéseket, ráadásul, mivel a déli parttal ellentétben nem nemzetközi fővonalról van szó, kicsi az esély rá, hogy a közeljövőben érdemi fejlesztés valósuljon meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.