Minden nyáron tömött vonatok robognak Budapest felől a Balaton északi partjára, a szolgáltatás egyre népszerűbb, most azonban megeshet, hogy megbicsaklik a fejlődés. A napokban többek közt a Hvg.hu is arról írt, hogy míg tavaly napi 7 gyorsvonat és 7 sebesvonat, plusz hétköznap 3, hétvégén 6 mentesítő járat indult Budapestről Balatonfüred felé, a június 18-án életbe lépő idei nyári menetrendben hétköznap a tavalyi 17 vonatból már csak 10 vonat marad meg, hétvégén pedig 20-ból 15. Ez jókora visszaesést jelentene tehát a korábbi évekhez képest, noha a vonatok egyáltalán nem voltak kihasználatlanok.
A MÁV ugyanakkor most azt mondja: a cégcsoport honlapján a teljes és végleges nyári menetrend még el sem érhető. Az várhatóan csak június 10-étől tekinthető meg, addig fokozatosan töltik fel az internetes menetrendi keresőjüket, valószínűleg ezért láttak az érdeklődök a korábbiaknál kevesebb járatot. Reakciójukban konkrétan nem cáfolták a csökkentést az előző szezonhoz képest, a nyári menetrendet ugyanis június 14-én készülnek bemutatni, addig részleteket nem árulnak el. Az MNO-hoz eljuttatott közleményben annyit azonban leírnak: „a MÁV-Start célja, hogy a székesfehérvári átépítés miatti vágányzár ellenére megkönnyítse a Balatonhoz utazók közlekedését, ezért az év közbeni menetrendhez képest is kedvezőbb ajánlatokkal készül a nyári szezonra”.
Az is igaz ugyanakkor, hogy a Balaton északi partján húzódó vonal a nyári vasúti közlekedés Achilles-ína. Noha az utóbbi években bevezették a „neves” járatokat – ilyen például a modern Desiro motorvonattal biztosított „Katica” –, és átláthatóbbá tették a menetrendet, a pálya gyakorlatilag végig egyvágányú és villamosítva sincsen, így eléggé behatároltak a lehetőségek. Nyáron, amikor jóval több vonat közlekedik arrafelé, nagyon nehéz elkerülni a késéseket, ráadásul, mivel a déli parttal ellentétben nem nemzetközi fővonalról van szó, kicsi az esély rá, hogy a közeljövőben érdemi fejlesztés valósuljon meg.