Az ideiglenes vezetőfülke elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra, és a befogadóképesség is növekedett kismértékben – olvasható a közleményben.
A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradtak, de azokat egy zárható fedél takarja.
A vezetőfülkék elbontása folyamatosan történik, ennek eredményeképpen várhatóan az év végéig az utolsó, vezetőfülke nélküli szerelvény is forgalomba áll majd.
Közölték, a szakvélemények, illetve a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – a többi között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél. Nem véletlen tehát, hogy a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró, az utasok legnagyobb megelégedésére.