Vezetőfülke nélkül közlekedik a 4-es metró

A vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra.

MTI
2016. 06. 23. 9:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ideiglenes vezetőfülke elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra, és a befogadóképesség is növekedett kismértékben – olvasható a közleményben.

A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradtak, de azokat egy zárható fedél takarja.

A vezetőfülkék elbontása folyamatosan történik, ennek eredményeképpen várhatóan az év végéig az utolsó, vezetőfülke nélküli szerelvény is forgalomba áll majd.

Közölték, a szakvélemények, illetve a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – a többi között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél. Nem véletlen tehát, hogy a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró, az utasok legnagyobb megelégedésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.