Szerda reggel indultam munkába Újpest-központból a hármas metróval, amikor az induló peron végén, az utolsó metrókocsi szinte teljes hosszában komoly beázást tapasztaltam. Nem először ázott be ugyanitt a peron fölött a plafon, megesett már, hogy relatíve száraz időben is csöpögött gyanús színű folyadék a lámpatestekről, majd a cseppek takaros kis pocsolyákká álltak össze. E hét szerdáján azonban az egyik ajtón nem is lehetett felszállni, olyan mértékű volt a beázás.
Ezért levelet írtam a Budapesti Közlekedési Központnak, amelyben a beázás okairól és felszámolásának várható időpontjáról érdeklődtem, külön rákérdezve, hogy okozhat-e sérüléseket.
Másnap reggel szintén tócsák fogadtak ugyanitt, pedig a BKK csütörtök délután befutott válasza szerint már nem kellett volna ott lenniük. A BKK indoklása szerint „a megváltozott időjárási viszonyok által okozott szélsőséges csapadékmennyiség” okozta a beázást. Ennek azonban ellentmond, hogy száraz időben is tapasztaltam már az utazási komfortérzetet jelentősen rontó jelenséget. Ám a BKK-nak erre is van válasza: „a vízhozam rendkívül rapszodikus eloszlásban jelentkezik”.
Az utasok megnyugtatására közölték, hogy a lámpáról csöpögő víz „nem veszélyes. A metró közlekedését nem akadályozza, az esetleges csúszásveszélyt pedig a fokozottabb és rendszeresebb takarítással próbáljuk kiküszöbölni”. Azaz valamennyire mégis veszélyes… Mégsem tesznek semmit, hogy a hónapok óta újra és újra előforduló beázást megakadályozzák.
Egyelőre nem javítja ki a BKK a hibát, ugyanis állítása szerint arra csak akkor lenne lehetőség, ha részlegesen lezárnák az utasforgalmi területet – magyarán a peron végét le kellene zárni. Ami nem lenne túl vészes, de nyilván a hármas metró közelgő felújítása miatt nem akarnak már belevágni.
Rá is kérdeztünk erre, ezt válaszolta a BKK: „Az M3-as metróvonal jelenlegi állapotának javítása a rövid időn belül bekövetkező felújítás során valósul meg.” Ezzel csak annyi a probléma, hogy egyelőre nem tudni pontosan, ki finanszírozza a metrófelújítást (mekkora lesz az uniós források aránya), ahogy azt sem, hogy mikor kezdődhet el.
Radnay Tibor, a BKV Zrt. projektigazgatója egy szerdai háttérbeszélgetésen szólt arról, hogy a 3-as metró felújításának indításához szükséges hatósági engedélyeket beszerezték, a közbeszerzéseket – az alagútra vonatkozó kivételével – elindították, de a felújítás kezdetének időpontját nehéz meghatározni, mivel a közbeszerzések még nem zárultak le.