Beázik a metró, a BKK nem tesz semmit

Újpest-központnál csöpög a lámpából a víz a peronra. A hármas metró felújításáig már nem javítják ki.

Földi Bence
2016. 07. 28. 18:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szerda reggel indultam munkába Újpest-központból a hármas metróval, amikor az induló peron végén, az utolsó metrókocsi szinte teljes hosszában komoly beázást tapasztaltam. Nem először ázott be ugyanitt a peron fölött a plafon, megesett már, hogy relatíve száraz időben is csöpögött gyanús színű folyadék a lámpatestekről, majd a cseppek takaros kis pocsolyákká álltak össze. E hét szerdáján azonban az egyik ajtón nem is lehetett felszállni, olyan mértékű volt a beázás.

Ezért levelet írtam a Budapesti Közlekedési Központnak, amelyben a beázás okairól és felszámolásának várható időpontjáról érdeklődtem, külön rákérdezve, hogy okozhat-e sérüléseket.

Másnap reggel szintén tócsák fogadtak ugyanitt, pedig a BKK csütörtök délután befutott válasza szerint már nem kellett volna ott lenniük. A BKK indoklása szerint „a megváltozott időjárási viszonyok által okozott szélsőséges csapadékmennyiség” okozta a beázást. Ennek azonban ellentmond, hogy száraz időben is tapasztaltam már az utazási komfortérzetet jelentősen rontó jelenséget. Ám a BKK-nak erre is van válasza: „a vízhozam rendkívül rapszodikus eloszlásban jelentkezik”.

Az utasok megnyugtatására közölték, hogy a lámpáról csöpögő víz „nem veszélyes. A metró közlekedését nem akadályozza, az esetleges csúszásveszélyt pedig a fokozottabb és rendszeresebb takarítással próbáljuk kiküszöbölni”. Azaz valamennyire mégis veszélyes… Mégsem tesznek semmit, hogy a hónapok óta újra és újra előforduló beázást megakadályozzák.

Egyelőre nem javítja ki a BKK a hibát, ugyanis állítása szerint arra csak akkor lenne lehetőség, ha részlegesen lezárnák az utasforgalmi területet – magyarán a peron végét le kellene zárni. Ami nem lenne túl vészes, de nyilván a hármas metró közelgő felújítása miatt nem akarnak már belevágni.

Rá is kérdeztünk erre, ezt válaszolta a BKK: „Az M3-as metróvonal jelenlegi állapotának javítása a rövid időn belül bekövetkező felújítás során valósul meg.” Ezzel csak annyi a probléma, hogy egyelőre nem tudni pontosan, ki finanszírozza a metrófelújítást (mekkora lesz az uniós források aránya), ahogy azt sem, hogy mikor kezdődhet el.

Radnay Tibor, a BKV Zrt. projektigazgatója egy szerdai háttérbeszélgetésen szólt arról, hogy a 3-as metró felújításának indításához szükséges hatósági engedélyeket beszerezték, a közbeszerzéseket – az alagútra vonatkozó kivételével – elindították, de a felújítás kezdetének időpontját nehéz meghatározni, mivel a közbeszerzések még nem zárultak le.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.