A Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) kapott információkra hivatkozva a gazdasági napilap azt írta, a turisztikai szolgáltatók ellenőrzése során a vizsgálatok több mint harmadánál fedeztek fel hiányosságot.
Az ellenőrzés-sorozatban 80 próbavásárlást végeztek az ellenőrök, akik 30 esetben nem kaptak számlát vagy nyugtát. Az online pénztárgépekkel kapcsolatos problémák száma csökkent, a szálláshely-szolgáltatóknál viszont nem javult a morál: a mulasztás aránya 80 százalék volt.
A vizsgálatok a taxiszolgáltatásra, vendéglátásra és szállásadásra koncentráltak, de a NAV visszatérően ellenőrzött olyan vállalkozást is, amelyet tavaly már megbüntettek számlaadás elmulasztása miatt.
A hivatal összesen 3,7 millió forint bírságot szabott ki, de ennél is nagyobb összeget, 5,3 millió forintot kell majd befizetnie azon vállalkozásoknak, amelyeket a munkavállalók bejelentésével kapcsolatos problémák miatt büntettek meg.